آتش ارتفاعات سبزپوشان تحت کنترل است

فرماندار و رئیس ستاد بحران شهرستان شیراز اعلام کرد که با تامین به موقع بالگرد و حضور نیروهای اطفایی، آتش سوزی در ارتفاعات سبزپوشان، کنترل شده است.

آتش ارتفاعات سبزپوشان تحت کنترل است

محمدرضا امیری جمعه ۲۳ خرداد به خبرنگاران گفت: از ساعات اولیه بامداد امروز نقاطی از منطقه سبزپوشان در ظفرآباد شهرستان شیراز دچار حریق شد که بلافاصله جلسه ستاد بحران در محل تشکیل و اقدامات لازم برای مقابله با آتش آغاز شد.

او با اشاره به اینکه حریق اولیه ظهر روز چهارشنبه ۲۱ خرداد در این منطقه حادث و عصر همان روز مهار شده بود، گفت: متاسفانه بامداد امروز این حریق مجددا شعله ور شد و با توجه به مرتفع و صعب العبور بودن منطقه، گسترش یافت.

فرماندار شیراز با اشاره به اینکه کار کنترل آتش سوزی با حضور نیروهای مردمی بومی و منابع طبیعی آغاز شده است، گفت: با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مختلف امکان تامین سه فروند بالگرد برای هلی برن نیروها فراهم شده است.

او با بیان اینکه تنها یک دستگاه بالگرد مورد نیاز و استفاده بوده است، گفت: با اینحال هم اکنون بالگرد هلال احمر برای انجام خدمات پشتیبانی بیش از ۳۰۰ نیروی امدادی حاضر در ارتفاعات به منطقه وارد شد.

امیری ضمن قدردانی از تلاش بی‌وقفه نیروهای مردمی حاضر در منطقه، نیروهای ارتش، بسیج، منابع طبیعی و آتش نشانی اعلام کرد؛ با کمک همه نیروهای حاضر در منطقه و تحت هدایت مدیریت بحران شهرستان، آتش تا حدود زیادی کنترل شده و در حال حاضر مراحل پایش و لکه‌گیری در حال انجام است.

مدیر بحران شهرستان شیراز ابراز امیدواری کرد در صورتی که با اوج گرفتن وزش باد در بعد از ظهر امروز شاهد شعله ور شدن مجدد آتش نباشیم، حریق ارتفاعات ظفرآباد تا عصر امروز به طور کامل مهار شود.

امیری در عین حال تصریح کرد که نیروهای عملیاتی برای پایش لحظه‌ای و دقیق در منطقه مستقر خواهند بود.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها