۶۷ هزار نفر از مردم کردستان قرنطینه خانگی شدند

استاندار کردستان گفت: در حال حاضر ۶۷ هزار نفر از مردم استان به‌دلیل درگیری با بیماری کرونا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

۶۷ هزار نفر از مردم کردستان قرنطینه خانگی شدند

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان پیش‌از ظهر امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 16 هزار و 600 نمونه‌گیری در استان انجام شده که 11 هزار و 560 نمونه منفی و پنج هزار و 44 نمونه مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه ما در مجموع و تاکنون سه هزار و 663 مورد در بیمارستان‌های سطح استان بستری شده‌‌اند، افزود: از این تعداد دو هزار و 292 مورد با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص و در حال حاضر نیز 393 نفر بستری هستند.

مرادنیا از فوت 192 نفر کردستانی بر اثر ویروس کرونا خبر داد و تعداد فوتی‌ها به نسبت کل موارد مثبت را 3.8 دهم درصد خواند و خاطرنشان کرد: این آمار از میانگین آمار فوتی‌های کشور که تاکنون 4.8 دهم درصد بوده، پایین‌تر است.

وی با بیان اینکه در کل استان 133 تخت ICU داشتیم که با همکاری وزارت بهداشت به 174 تخت افزایش یافت؛ اعلام کرد: در حال حاضر 67 هزار نفر از مردم استان به‌دلیل درگیری با بیماری کرونا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

استاندار کردستان یادآور شد: گرچه در این روزها خواسته مردم «قرنطینه و یا اعمال محدودیت‌های شدید» در استان به‌ویژه سنندج بوده اما به‌دلیل شرایط اقتصادی مردم، موافق تعطیلی کسب و کارها نیستیم اما می‌توانیم اماکن خطرآفرین، غیرضروری و محل تجمع را تعطیل کنیم.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها