افزایش مبتلایان به کرونا در فارس/ برگزاری آزمون با رعایت بهداشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به افزایش امار مبتلایان به کرونا در فارس و استانهای همجوار، خانواده ها باید موارد بهداشتی به خصوص ماسک زدن را جدی بگیرند.

افزایش مبتلایان به کرونا در فارس/ برگزاری آزمون با رعایت بهداشت

دکتر مهرزاد لطفی، در نشست ستاد مدیریت بیماری کویید ۱۹ در دانشگاه با قدردانی از تلاش یکایک اساتید و کارکنان بهداشت و درمان درگیر با کرونا در استان، به نقش تأثیرگذار آنان در این بحران اشاره کرد و افزود: همه باید آگاه باشند که این بیماری مهار نمی‌شود، مگر با همت همگانی و همدلی و همکاری مردم در رعایت اصول بهداشتی و خود مراقبتی که مهمترین آن بهداشت دست، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به ویژه در مکان‌های عمومی و محیط‌های بسته است.

او با تاکید بر اینکه برگزاری هرگونه آزمون در استان برای دانشجویان، باید بر اساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود، گفت: با توجه به افزایش موارد مثبت در فارس و استان‌های همجوار، لازم است کارشناسان بهداشت نیز به صورت روزانه از محل برگزاری آزمون‌ها بازدید و تدابیر موردنیاز انجام شود.

دکتر لطفی تاکید کرد: دانش آموزان نیز در هنگام شرکت در آزمون‌های تحصیلی لازم است خطر ابتلاء به کرونا را جدی گرفته و از هرگونه رفتار پُرخطر بپرهیزند، هنگام خارج شدن از خانه و در زمان برگزاری آزمون از ماسک استفاده کرده و مرتب دستان خود را ضدعفونی و یا بشویند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از پدر و مادرها نیز خواست تا ضمن تداوم آموزش شیوه جدید زندگی خود و فرزندانشان در این بحران، به رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی به ویژه در مراکز شلوغ، پایبند بمانند.

دکتر لطفی ضمن اعلام انجام دو هزار و ۳۷۲ مورد نمونه آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز به بیان توضیحاتی درباره اقدامات مرتبط با اهداف بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در فارس پرداختند و مقرر شد امکان برگزاری آزمون‌ها برای دانشجویان به صورت مجازی در شورای آموزشی دانشگاه مطرح و پس از بررسی‌های لازم، نتیجه به ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، اعلام شود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها