آغاز احداث ۲ مدرسه در امیدیه

رئیس آموزش و پرورش امیدیه از آغاز احداث دو مدرسه ۳ و ۹ کلاسه در شهرستان امیدیه خبر داد.

آغاز احداث ۲ مدرسه در امیدیه

احمدرضا کرایی، با اشاره به آغاز احداث دو فضای آموزشی در امیدیه، اظهار کرد: احداث یک مدرسه ۹ کلاسه بخش شرکتی شهرستان امیدیه آغاز شده است. با توجه به رشد جمعیت و با توجه به اینکه حدود ۵۰ سال است که در این منطقه مدرسه‌ای ساخته نشده است، با مشکل کمبود فضای آموزشی به ویژه در مقطع دبستان روبرو بودیم.

وی با بیان اینکه این مدرسه ۹ کلاسه در مقطع دبستان است، افزود: ساخت این پروژه به صورت مشارکتی (خیرساز و دولتی) است و در صورت به بهره‌برداری رسیدن این مدرسه مشکل کمبود فضای آموزشی حل خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود این مدرسه تا مهر سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

رئیس آموزش و پرورش امیدیه ادامه داد: همچنین کلنگ یک دبستان سه‌کلاسه در منطقه محروم روستایی به زمین زده شده است. در این منطقه به دلیل کمبود مدرسه، گاها شاهد ترک تحصیل برخی از دانش‌آموزان بودیم. خوشبختانه با به بهره‌برداری رسیدن این مدرسه تا مهر سال جاری، این مشکل حل خواهد شد.

کرایی در خصوص وضعیت فضای آموزشی شهرستان امیدیه گفت: با توجه به مهاجرپذیر بودن امیدیه، جمعیت دانش‌آموزی این شهرستان از سال ۹۱ تاکنون از ۱۱ هزار دانش‌آموز به ۲۳ هزار دانش آموز افزایش یافته است، اما در مقابل، فضاهای آموزشی در این مدت رشد چندانی نداشتند.

در نتیجه سعی کردیم از ظرفیت خیرین شهرستان و شرکت نفت استفاده کنیم. اکنون، در مجموع وضعیت شهرستان از نظر فضای آموزشی با وجود پروژه‌های در دست ساخت، مناسب است و نسبت به گذشته وضعیت فضای آموزشی بهبود یافته است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها