۹ آسیب مهم حوزه زنان در ایلام شناسایی شد

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ایلام گفت: بررسی های لازم در خصوص مشکلات جامعه زنان در استان انجام و ۹ آسیب مهم در این زمینه شناسایی شده است.

۹ آسیب مهم حوزه زنان در ایلام شناسایی شد

زینب شیرخانی، در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد:: این آسیب ها نظیر بیکاری زنان تحصیل کرده، ازدواج، دختران بازمانده از تحصیل، اعتیاد و خودکشی است که برای رفع آنها در حال برنامه ریزی هستیم.

وی نبود امکانات و پارک اختصاصی برای زنان در مرکز استان و شهرستان ها را یکی از مشکلات مهم در زمینه ایجاد نشاط و شادابی برای این قشر در استان عنوان کرد و ادامه داد: ایجاد نشاط اجتماعی در حوزه ورزش یکی از مهمترین برنامه های حوزه امور زنان استانداری ایلام است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ایلام ادامه داد: هم اکنون ۸۲ مشاور در زمینه اموز زنان با استانداری ایلام همکاری دارند و این حوزه در حال استفاده از تجربیات و ایده های آنها در خدمت رسانی به جامعه زنان استان است.

مدیرکل امور زنان استانداری ایلام گفت: کمیته امداد تجربه های مطلوبی در زمینه خدمت رسانی به زنان سرپرست خانوار دارد که آماده استفاده از این تجربه ها در خدمت به جامعه زنان استان هستیم.

قنبر موسی‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد ایلام نیز در این دیدار گفت: استفاده از مددکاران زن در حوزه خدمت رسانی به زنان سرپرست خانوار در سالهای اخیر یکی از مهم ترین برنامه های این نهاد بوده و در این راستا همه زنان مددجوی سرپرست خانوار زیر ۵۰ سال این نهاد در استان دارای مددکار زن هستند.

قنبر موسی نژاد با اشاره به خدمات این نهاد به زنان مددجوی سرپرست خانوار، افزود: حوزه معاونت امور حمایت خانواده کانون اصلی خدمت رسانی در کمیته امداد استان بوده و عمده فعالیت و خدمات خود را به خانواده های زنان سرپرست خانوار اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه خدمات کمیته امداد به زنان مددجوی سرپرست خانوار و خانواده هایشان نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده و خدمات به این قشر متنوع تر شده است، تصریح کرد: کمیته امداد حدود ۱۱۰ نوع خدمت را به نیازمندان ارائه می دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام ایجاد مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار را یکی از مهم ترین برنامه های این نهاد برای توانمندسازی این قشر عنوان کرد و گفت: در زمینه خدمت رسانی در حوزه زنان و انتقال تجربیات خدمت رسانی این نهاد آماده همکاری با اداره کل امور بانوان استانداری است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها