آیت‌الله علم‌الهدی: خسارت کرونا در خراسان رضوی با امکانات دولتی قابل جبران نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: خسارات ناشی از شیوع بیماری کرونا در این استان با امکانات نظام و دولت قابل جبران نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی: خسارت کرونا در خراسان رضوی با امکانات دولتی قابل جبران نیست

آیت الله سید احمد علم الهدی عصر پنجشنبه در مراسم تجلیل از خیران و فعالان رزمایش مواسات و همدلی و اطعام مهدوی در مشهد افزود: بر اثر شیوع کرونا و تعطیلی هتل‌ها و سالن‌های غذاخوری در این شهر ۳۷ هزار نفر کارگران آنها بیکار شده و زندگی خانواده آنان با مشکل مواجه شده است.

وی با بیان اینکه محور اقتصاد مشهد زائرپذیری است ادامه داد: ارزیابی خسارات ناشی از کرونا در خراسان رضوی بسیار زیاد است و قابل تفسیر نیست.

امام جمعه مشهد گفت: تنها راهکار برای حل مشکل اقتصادی در این شهر باز شدن حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و آمدن زائر به این شهر است لذا تقاضا دارم مسوولان بیشتر بررسی کنند تا حرم مطهر رضوی باز نشود مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود و برای مسایل بهداشتی و تشخیصی نیز می‌توان اقدام لازم را انجام داد.

وی همچنین افزود: کسانی که در رزمایش مواسات و همدلی مشارکت کردند مورد توجه خاص امام زمان (عج) هستند و این حرکت همگانی که پرشور انجام شد به خاطر نگاه حضرت بقیه الله الاعظم (عج) بوده است.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: هدف رهبر معظم انقلاب نیز در راه‌اندازی این رزمایش نمایش جامعه مهدوی به دنیا بود.

وی گفت: شیوع بیماری کرونا در این استان یک تجربه برای مسوولان، روسای نهادهای انقلابی و مردم بود زیرا پیدایش این بیماری سه دغدغه سلامت، معیشت و خسارت‌های اقتصادی به همراه داشت.
امام جمعه مشهد افزود: ۲ دغدغه در این استان به خوبی مدیریت و مهار شد که نخستین آن دغدغه سلامت بود که ۶ دانشگاه علوم پزشکی استان در این زمینه عملکرد موفقی از خود نشان دادند و با تدبیر استاندار این استان دغدغه سلامت در همدلی کامل و تفاهم صددرصد دستگاه‌های مختلف برطرف شد.
وی ادامه داد: شرکت‌های اقتصادی استان بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال کمک کردند و خلاءهای درمانی در این زمینه پر شد و نقاهتگاهی با سه هزار تخت در مشهد توسط آستان قدس رضوی تجهیز گردید.
آیت‌الله علم‌الهدی گفت: تمامی بیماران خانه نشین نیز شناسایی و پرستار برای آنان اعزام شد و فوتی‌های کرونا در این استان کاهش یافت.
وی با اشاره به فعالیت ۲۰۰ نفر از طلاب در زمینه غسل فوتی‌های کرونا افزود: در این زمینه نیز عملکرد خوبی نمایش داده شد.
امام جمعه مشهد دومین دغدغه رفع شده در این استان را دغدغه معیشت دانست و ادامه داد: شناسایی ظرفیت مردمی جامعه انقلابی در استان مهمترین نتیجه اجرای رزمایش مواسات در تامین بخشی از نیاز معیشتی محرومان و اقشار آسیب دیده از کرونا بود.
وی گفت: اقدامات انجام شده در قالب این رزمایش نشان داد توانمندی و ظرفیت بسیار در مردم و نهادها و دستگاه‌های مدیریتی استان وجود دارد.
آیت الله علم الهدی افزود: در این زمینه هیچ کشور و جامعه‌ای این توان را ندارد.

۲۰۰ میلیارد ریال کمک بنگاه‌های اقتصادی خراسان رضوی در مبارزه با کرونا

معاون امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا بنگاه‌های اقتصادی استان ۲۰۰ میلیارد ریال در این زمینه کمک و مشارکت داشته‌اند.

علی رسولیان افزود: استان خراسان رضوی در شیوع کرونا بیشترین خسارت را نسبت به دیگر استانهای کشور متحمل شد.

وی با اشاره به وجود بیش از نیمی از واحدهای اقامتی کشور در این استان ادامه داد: با توجه به کاهش شدید ورود مسافر و تعطیلی واحدهای اقامتی برآورد می‌شود بیش از ۷۰ درصد فعالیت و فروش اصناف استان کاهش یافته است.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: مشارکت و همکاری مردم، خیران، مسوولان و بخش‌های مختلف استان در حمایت از محرومان و آسیب دیدگان ناشی از کرونا نمونه است و نقش نهادهای انقلابی، مساجد و مراکز نیکوکاری استان در این زمینه بسیار چشمگیر بود.
وی با اشاره به تهیه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی در قالب رزمایش مواسات و همدلی در استان افزود: در این راستا ۲۲۰۰ تن برنج ، ۵۰۰ تن شکر و میزان قابل توجهی گوشت و آرد سهمیه تنظیم بازار استان به اجرای این طرح اختصاص داده شد.
رسولیان ادامه داد: ایجاد سامانه شناسایی محرومان و اقشار آسیب دیده از کرونا توسط کمیته امداد استان قابل تقدیر است و اطلاعات ثبت شده در آن می‌تواند برای ادامه راه مثمر ثمر باشد.

در این مراسم از شماری از مسوولان و مدیران رسانه‌های استان که در زمینه رزمایش مواسات و همدلی مشارکت داشتند قدردانی شد.

منبع: ایرنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • عباس
    0

    اینم قدرت خداست برای یک شب اقامت می بایست درامد چند سالت بدهی کرایه خانه در مشهد سه شبانه روز بودم حدود یک میلیون بابت یک خانه درجه سه پول دادم بابت اجاره ...پس قدرت خداوند بیشتره از ماست

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      ما فرصت طلبی هستیم . ولی کاش وقتی مسافرت میریم شهرای دیگه م اینجوری حساب کنیم

  • مجید
    0

    پس دغدغه جناب علم الهدا در آمد کم شده !!والا از هرجا از امام رضا ( ع) حاجت بخواهی ممکن است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      امام جمعه مشهده عزیزم ...بایدم دغدغه ی معیشت مردمشو داشته باشه. بعدشم هروقت امام رضا(ع) واست دعوتنامه فرستادبری مشهد تو پس بزنش بگو چون علم الهدی دعدغه ش درامد مردم مشهده.من از همین جا از لج اون دعا میکنم.

  • علما
    0

    هرکی به فکر خویشه کوسه بفکر ریشه.استاد جلیل القدر تمام دنیا ضرروزیان کردن اقتصاد دنیا فلج شده حالا حضرتعالی فقط بفکر مشهد هستید.البته نه مردم مشهد جیب المبارک

    نظرات شما -
    • هستی
      0

      اگر میومد در مورد اقتصاد دنیام حرف میزد امثال شما میگفتن ک دنیا به این چه عرصه داره ب فکر مشهد باشه

  • ناشناس
    0

    خب یه کمکی به دولت کنید حد اقل

  • ممدخان
    0

    این کرونا حکمت خداوند است که ادراک آدمیان نسبت به آن عاجزست اگر مشهد متضرر ست حتما حکمت متعالیه بوده است که انسان باید معرفت و درک آن داشته باشد آنجا اتصال به باریتعالی سهولت دارد آنچه این وصل را میسر نماید وجود مبارک امام غریب و دعای اهل حضرت حق است پس بیش از اینکه به شکوه زبان گشایی به دعا برخیز تا صوت حضرت حق بجان بشنوی شکوه از خداوند متعال من الباب مال درایت آسمانی را زایل گرداند

  • علیرضا
    0

    هر کسی فکر دکان خودشه.براش مهم نیست که چه سر مردم بیاد

  • قمری
    0

    سلام سید جان مردم بدبخت بیان مشهد کرونا بگیرند که جنابعالی خوشحال شی بابا جان مگر بازنشسته نشدی چی از جون مردم میخواهی برو خودت حرم و از پولی که داری به مغازه دارها قرض بده زیرا حسنه کارتو خداوند بهد میده وهم بنده خدا و خداوند رو خوشحال میکنی

  • کاربر ناشناس
    0

    اون روزهایی که اکثر کسبه مشهد جنس هاشون را سه برابر به زائرین می فروختن چرا کسی پشت زایرین را نمی گرفت.حالا دنبال آمدن زایر هستید.مگه مردم جان خودشون را دوست ندارن که بیان و به کرونا مبتلا بشن و بمیرن.امسال زائر نیاد کسبه قدر زوار را دگه می دونن.

  • آریایی
    0

    فقط به فکر جیب خودشه

  • ایرانی
    0

    قبلا" فقط شنبه ها قیافه خوشگل ایشان را زیارت میکردیم ؛ الآن در طول هفته هم مستفیض میشیم !!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها