سریعترین مرد جهان در آستانه حذف از المپیک توکیو

قهرمان آمریکایی ۳ دوره از مسابقات دوی ۱۰۰ متر جهان، در آستانه محرومیت از المپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار گرفت.

سریعترین مرد جهان در آستانه حذف از المپیک توکیو

کریستین کلمن ، قهرمان ۱۰۰ متر جهان به دلیل غیبت در تست دوپینگ ممکن است از بازی‌های محروم شود.

او اکنون به خاطر ۳ بار غیبت از تست دوپینگ در طول ۱۲ ماه گذشته، با محرومیت ۲ ساله مواجه شده که این امر او را از حضور در بازی‌های المپیک سال بعد محروم خواهد کرد.

این دونده آمریکایی که پیشتر با وجود ۳ بار غیبت در آزمایش دوپینگ در طول سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، از محرومیت فرار کرده بود، مدارکی دال بر علت غیبت خود در تست ماه دسامبر در توییتر منتشر کرده است.

کلمن، سریعترین مرد جهان در سه سال گذشته، سال گذشته با وجود غیبت در تست‌های دوپینگ ۶ ژوئن ۲۰۱۸ و ۱۶ ژانویه و ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ از مجازات فرار کرد.

غیبت در سه آزمایش در طول ۱۲ ماه معادل ارتکاب دوپینگ است، اما کلمن با موفقیت ادعا کرد که مورد سال ۲۰۱۸، خطا در تشکیل پرونده بوده و این مورد باید به روز اول سه ماهه دوم سال یعنی اول آوریل تغییر کند که به این ترتیب این غیبت خارج از بازه زمانی یکساله می‌شود.

اما در صورت تایید غیبت ماه دسامبر، پرونده‌های ژانویه و آوریل دوباره مطرح می‌شوند و این بدان معنی است که کلمن در ۱۲ ماه در ۳ آزمایش غایب بوده است.

کلمن پس از نجات از محرومیت در سال گذشته، موفق شد در مسابقات ماده ۱۰۰ و ۴ در ۱۰۰ متر امدادی در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ دوحه، مدال طلا را بدست آورد.

او در واکنش به آخرین غیبتش با انتشار بیانیه‌ای آژانس مبارزه با دوپینگ ایالات متحده و واحد راستی آزمایی دو و میدانی این کشور را هدف انتقادات تند خود قرار داد و مدعی شد هیچ کس برای گرفتن تست به منزل او مراجعه نکرده و حتی تماسی با او نگرفته است.

او در بخشی از این بیانیه گفت: من از هر زمانی آماده‌تر بودم و برای تست در دسترس بودم و اگر تماس تلفنی دریافت می‌کردم می‌توانستم در تست دوپینگ شرکت کنم. فکر می‌کنم که اقدام تاریخ ۹ دسامبر تلاش هدفمندی بود تا من تست دوپینگ را از دست بدهم. آن روز من در فروشگاه مشغول خرید بودم (رسید و صورتحساب‌های بانکی را دارم) آن‌ها حتی به خود زحمت ندادند با من تماس بگیرند یا برای دسترسی به من تلاش کنند.

طبق قوانین دوپینگ، ورزشکاران تمام ورزش‌ها باید مکان‌های خاص خود را در مواقع مشخصی ثبت کنند تا ماموران مبارزه با دوپینگ بتوانند به طور سرزده از آن‌ها تست بگیرند.

کلمن که در حال حاضر بخت اصلی قهرمانی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو است افزود: من هرگز از مکمل‌ها یا دارو‌های نیروزا استفاده نمی‌کنم.

من برای اثبات بی گناهی خودم، حاضرم در بقیه دوران ورزشی ام هر روز آزمایش بدهم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها