مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخم‌گذار:

تخم‌مرغ ۳۰ هزار تومانی ناشی از هیجانات فضای مجازی است

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخم‌گذار گفت: تخم‌مرغ کیلویی ۹۵۰۰ تومان در درب مرغداری تقریباً با قیمت ۱۱ هزار تومان و شانه‌ ۲۲ هزار تومانی به دست مصرف کننده می‌رسد که نسبت به افزایش تورم در سایر کالاها رقم قابل توجهی نیست.

تخم‌مرغ ۳۰ هزار تومانی ناشی از هیجانات فضای مجازی است

رضا ترکاشوند در مورد فروش هر شانه تخم مرغ به 30 هزار تومان گفت: تخم مرغ 30 هزار تومانی وجود ندارد و این قیمت ناشی از هیجانات فضای مجازی است. واقعیت این است که قیمت تخم مرغ در دوماه اخیر بسیار پایین‌تر از قیمت مصوب و درب مرغداری ارائه شده است؛ توجه شود که مصوب قیمت تخم‌مرغ در سال گذشته 7740 تومان بوده و برای نیمه اول سال‌جاری نیز 9500 تومان تعیین شده است. این میزان قیمت تمام شده تولید بوده و با افزایش 20 درصدی به دست مصرف کننده می‌رسد.

وی ادامه داد: قرار نیست که تولیدکننده زیان متحمل شود، بنابراین خرید تخم‌مرغ کمتر از این میزان به ضرر تولیدکننده است و با ادامه این روند تولید تعطیل خواهد شد. تخم‌مرغ کیلویی 9500 تومان در درب مرغداری تقریبا با قیمت 11 هزار تومان و شانه‌ی 22 هزار تومانی به دست مصرف کننده می‌رسد که نسبت به افزایش تورم در سایر کالاها رقم قابل توجه‌ای نیست.

ترکاشوند افزود: تخم مرغ با ارزانترین قیمت به دست مرصرف‌کننده می‌رسد و افزایش قیمت به نسبت قیمت تمام شده تولید از جمله قیمت نهاده‌های تولید میزان کمی است.

وی با بیان اینکه نحوه فروش قابل قبول تخم‌مرغ را براساس کیلو دانست و بیان کرد: مرغداران تخم‌مرغ را به صورت کیلویی به فروش می‌رسانند و فروش آن به شکل دانه‌ای با بسته بندی‌ها و برندهای متفاوت نیز رایج ساختار بازار و در عرف جامعه قابل قبول است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخم گذار درخصوص صادرات تخم مرغ نیز گفت: درچند روز اخیر فضاسازی‌هایی برای صادرات تخم‌مرغ شکل گرفت و عده‌ای افزایش قیمت تخم‌مرغ را ناشی از صادرات آن بیان ‌کردند در صورتی که این مسئله صحت ندارد. اما ما برای اینکه مشکلی در کشور ایجاد نشود چند روزی است که صادرات را محدود کرده‌ایم و با ایجاد تعادل در کشور دوباره از سر گرفته خواهیم گرفت.

وی تاکید کرد: اگر در دوماه اخیر صادرات تخم‌مرغ شکل نمی‌گرفت تولید کشور نابود می‌شد، زیرا قیمت تخم مرغ از 6 هزار تومانی که حدود 40 درصد زیان برای تولید کننده است هم کمتر می‌بود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخم گذار در خصوص تاثیر کرونا بر بازار و صادرات تخم مرغ نیز گفت: کرونا در بازار مصرف و تولید تخم‌مرغ هیچ تأثیری نداشته و حتی به دلیل تعطیلی رستوران‌ها و سهل‌الوصول بودن مصرف آن بیشتر نیز شده بود. و در سال جاری حدود 32 هزار تن صادرات به کشورهای عراق، عمان، قطر و افغانستان داشتیم.

منبع: ایلنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    والله ماشاالله خیلی خیلی در همه زمینه ها زرنگین هرچی رو را بخواین صادر کنید در داخل هم یا کاهش عرضه و یا افزایش قیمت میدهید بی حد بی انصافید صادرات برق خاموشی وافزایش قیمتها چیزی که وعده رایگانیشو شنیدیم تخم مرغ مرغ ووووو پلیس امریکا پاشو گذاشت رو گردن یک نفر شما رو گردن ۷۰ م نفر پاتونو گذاشتین بقیه هم که در رفاه کاملند حالا شاید ۶۰ ملیون نفر رو پا گذاشتین اخه یک عده هم وابسطه به اون عزیزانند ی کم مهربان تر باشید درسته زورتون زیاده التماس میکنیم وقتش نیست بعد از شکستن کمر مردم کمر تورم و گرونی را بشکنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها