خاطره‌نگاری سیدرضا اکرمی از دکتر علی شریعتی:

اشکال شریعتی ارتباط نگرفتن با روحانیت بود

سیدرضا اکرمی گفت: اگر مرحوم دکتر شریعتی با روحانیونی چون هاشمی‌رفسنجانی، مکارم‌شیرازی، علامه طباطبایی و استاد مطهری رفت‌وآمد داشت، قطعاً توفیقاتش در جذب اقشار جوان بیشتر می‌شد.

اشکال شریعتی ارتباط نگرفتن با روحانیت بود

۲۹ خرداد هر سال یاد و خاطره علی شریعتی دوباره در ایران زنده می‌شود. شریعتی هر چند ۴۳ سال پیش در لندن چشم از جهان فروبست و در دمشق به خاک سپرده شد، اما تاثیر اندیشه‌هایش و نزاع بر سر به دست دادن روایت‌های موافق یا مخالف با شریعتی همچنان فضای اندیشه و سیاست ایران را متاثر کرده است.

***

من از سال ۱۳۵۰ در تهران ساکن شدم که از همان بدو ورود به تهران با کتاب‌های شریعتی آشنا شدم. به همین دلیل هم با افکار و اندیشه‌هایش ‌آشنا شدم و از مطالب نویی که می‌نوشت استفاده می‌کردم. البته دیداری با ایشان نداشتم و تنها دیدارم با دکتر در مجلس فاتحه‌ای بود که در مسجد ارگ برگزار شد.

دکتر شریعتی مطالبش به گونه‌ای بود که شور و حرارت زیادی در بین مردم ایجاد کرده بود. البته به دلیل نوع نگاهی که شریعتی داشت، برخی از مطالبش به مذاق مذهبی‌ها خوش نمی‌آمد که همین باعث به وجود آمدن فضای جدل می‌شد.

همچنین باید گفت، اشکال شریعتی ارتباط نگرفتن با روحانیت بود؛ یعنی شریعتی با روحانیون صاحب قلم و آگاه به مسائل تفسیری ارتباطی نداشت. البته یک‌سری از اطرافیانش هم سعی می‌کردند بین شریعتی و روحانیت فاصله بیاندازند که دشمن و حکومت وقت از این مساله بهره‌های زیادی برد و بین مذهبی‌ها و هیاتی‌ها اختلاف‌افکنی می‌کرد.

اگر مرحوم دکتر شریعتی با روحانیونی چون هاشمی‌رفسنجانی، مکارم‌ شیراز ی، علامه طباطبایی و استاد مطهری رفت‌وآمد داشت، قطعاً توفیقاتش در جذب اقشار جوان بیشتر می‌شد.

منبع: اعتمادآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    اتفاقا قشر جوان شریعتی رو بیشتر از شما ها قبول دارند،

  • سعید
    0

    بگی بخواب داروگر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها