مربیان تیم ملی نیازمند راهکار جدید فدراسیون کشتی

منع فعالیت کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان در رقابتهای لیگ برتر با واکنش‌های مختلفی از سوی اهالی کشتی مواجه شده است.

مربیان تیم ملی نیازمند راهکار جدید فدراسیون کشتی

طبق اعلام محمد ابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی و با توجه به مصوبات و آئین نامه لیگ برتر، تمامی کسانی که به عنوان سرمربی، مربی یا سرپرست در رده تیم ملی بزرگسالان فعالیت می کنند و قرارداد رسمی با فدراسیون دارند به هیچ عنوان حق همکاری و حضور در لیگ را ندارند. بدین ترتیب اعضای کادر فنی تیم ملی نمی توانند از رقابتهای لیگ برتر منتفع شوند و طبیعتا فدراسیون کشتی باید فکری به حال درآمدزایی این مربیان کند.

در این راستا «هادی حبیبی» سرپرست پیشین تیم ملی کشتی آزاد که سال گذشته به عنوان سرمربی تیم دانشگاه آزاد در رقابت‌های لیگ برتر حضور داشت به گفت: در اینکه حضور اعضای کادر فنی تیم ملی در رقابتهای لیگ می تواند در ارتباطات با برخی کشتی‌گیران تاثیرگذار باشد، هیچ شک و تردیدی نیست، اما منع فعالیت آنها در لیگ هم باید در چارچوب راهکارهای ویژه ای قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اهالی کشتی به خوبی می دانند اکثر این جماعت از جمله کشتی گیران و مربیان، هیچ منبع درآمدی به جز حضور در لیگ ندارند. در نتیجه نمی توان آنها را به سادگی از فعالیت از لیگ منع کرد. به نطر من فدراسیون کشتی باید راهکار مناسبی را برای مربیان تیم ملی بیاندیشد تا با توجه به عدم حضور در لیگ، بتوانند در این مدت، درآمد و حقوق کافی داشته باشند.

قهرمان اسبق کشتی آسیا افزود: منع فعالیت مربیان تیم ملی بزرگسالان در لیگ برتر کشتی در حالی به تصویب رسیده که بسیاری از کشتی گیران و مربیان هنوز پاداش های سال ۹۷ و ۹۸ خود را هم از وزارت ورزش دریافت نکرده اند. بطور کلی اهالی کشتی، منبع درآمد مطمئن و دائمی ندارند و اگر از لیگ درآمد کسب نکنند و حقوق هم دریافت نکنند، به مشکلات فراوانی بر خواهند خورد.

حبیبی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم این مساله مورد توجه فدراسیون کشتی قرار گیرد، چون حالا که مربیان تیم ملی بنا به دلایل مختلفی از حضور در لیگ منع شده اند، باید طبق راهکار مناسبی مورد حمایت مالی قرار گیرند.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها