خبرهای خوش برای بازنشستگان

از افزایش 50 درصدی حق عائله مندی و اولاد برای کشوری ها تا وعده تامین اجتماعی برای اجرای همسان سازی تا 2 ماه آینده، خبرهای خوبی برای بازنشستگان بود.

خبرهای خوش برای بازنشستگان

دیروز روز خبرهای خوشی برای بازنشستگان بود، هم بازنشستگان کشوری و هم بازنشستگان تامین اجتماعی. خبر خوش برای بازنشستگان کشوری درباره افزایش 50 درصدی کمک هزینه عائله مندی و حق اولاد و خبر دیگر اعلام زمان پرداخت پاداش پایان خدمت آنان بود و برای بازنشستگان تامین اجتماعی وعده اجرای همسان سازی تا 2 ماه آینده و نیز احتمال افزایش کمک هزینه مسکن و خواربار در فیش آن ها بود.

پرداخت پاداش همه بازنشستگان تا نیمه سال
رئیس سازمان برنامه در گفت وگویی که به صورت زنده از صفحه اینستاگرام او پخش شد، گفت: در خصوص پاداش بازنشستگی گرچه سازمان برنامه از ابتدای سال به همه دستگاه‌ها ابلاغ کرد اگر می‌توانید اموالی را که دارید بفروشید و پرداختی بازنشستگی را بپردازید، اما برخی از دستگاه‌ها این امکان را نداشتند، ولی به عنوان یک خبر قطعی چه برای دستگاه‌هایی که امکان نقد کردن داشته باشند و چه آن هایی که نداشته باشند باید عرض کنم که دستگاه‌ها باید با نظارت سازمان برنامه به گونه‌ای عمل کنند که در نیمه اول سال همه پاداش‌ها پرداخت شود.به گزارش مهر، محمد باقر نوبخت با بیان این که تا اول مهر همه پاداش‌های سال ۹۸ انجام می‌شود تاکید کرد: این که برخی از دستگاه‌ها اعلام کرند چون اموال مازاد نداریم نمی‌توانیم پاداش بازنشستگان را پرداخت کنیم اشتباه است.
وی افزود: به صندوق‌ها اعلام کردیم که از اول فروردین حق اولاد و عائله مندی را محاسبه کنند و این ۵۰ درصد را برای کمک هزینه عائله مندی و حق اولاد نیز اعمال کنند.

جزئیات افزایش 26 درصدی حقوق بازنشستگان
رئیس گروه محاسباتی بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی هم با حضور در شبکه خبر در تشریح جزئیات افزایش حقوق و متناسب سازی حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: در امسال آخرین تصمیم درباره افزایش‌های دستمزدی به این ترتیب است که حداقل دستمزدها ۲۶ درصد رشد کرده و سایر سطوح دستمزدی از افزایشی معادل ۱۵ درصد به علاوه ماهانه ۱۶۴ هزار تومان بهره مند شده اند. افزایش مستمری‌های تامین اجتماعی نیز منطبق بر همین مصوبه و عینا در همین قالب پیشنهاد شده است که ان شاءا... اجرایی خواهد شد.به گزارش ایسنا، بنفشه محمودیان با بیان این که در سطوح حداقل دستمزد، حداقل مستمری‌ها ۲۶ درصد حداقل مستمری سال گذشته افزایش می‌یابد، افزود: سال گذشته رقم حداقل دستمزد یک میلیون و ۵۱۷ هزار تومان بوده که امسال به یک میلیون و ۹۱۱ هزار تومان می‌رسد.وی بیان کرد: مستمری بگیرانی که مستمری بیش از این مبالغ و بالاتر از حداقل دریافت می‌کردند، مستمری سال ۹۹ شان به این ترتیب محاسبه می‌شود که مستمری سال قبل در 1.1۵ ضرب می شود و عدد حاصله با رقم ۱۶۴ هزار تومان جمع و به مستمری سال ۹۹ تبدیل می‌شود.
رئیس گروه محاسباتی بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی درباره پرداخت معوقات افزایش حقوق نیز گفت: افزایش‌ها از ابتدای سال اعمال می‌شود و با توجه به این که بازنشستگان حقوق فروردین تا خرداد را تاکنون دریافت کرده‌اند، مابه‌التفاوت را به این ترتیب دریافت می‌کنند که مابه‌التفاوت خرداد ماه هفته آینده به حساب بانکی‌شان واریز می شود و همکارانم مشغول فعالیت هستند؛ احکام صادر شده و مابه التفاوت ها محاسبه و واریز آن از شنبه ۳۱ خرداد شروع شده است.وی افزود: مابه‌التفاوت ماه‌های فروردین و اردیبهشت همراه با مستمری افزایش یافته تیرماه واریز می شود.

افزایش کمک هزینه مسکن و خواربار
وی خاطرنشان کرد: کمک هزینه مسکن و خواربار از این جمله است و مقدمات افزایش مضاعف این ها در سال جاری فراهم شده که طی هفته آینده با نمایندگان تشکل‌های بازنشستگی آخرین هماهنگی‌ها انجام و رقم نهایی مشخص می‌شود که در حداقل دریافتی موثر است.
رئیس گروه محاسباتی بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با بیان این که علاوه بر این دوموضوع امسال متناسب سازی مستمری‌ها نیز مطرح است، افزود: متناسب سازی حقوق از مطالبات بازنشستگان است و با عزم جدی مدیرعامل سازمان، مذاکرات متعددی از اسفند ماه برای تامین منابع آغاز شده و خوشبختانه به تفاهمات خوبی منجر شده و امیدواریم ظرف حداکثر دوماه آینده اجرایی شود که انتظار می‌رود به اندازه قابل توجهی در افزایش حداقل حقوق موثر باشد.

عضو هیئت امنای تامین اجتماعی:
اجرای همسان سازی، حقوق بازنشستگان را به 2 میلیون و 850 هزار تومان می رساند
عضو هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی نیز روز گذشته در گفت و گو با خراسان درباره سرانجام پیش بینی ربیعی سخنگوی دولت از تعیین حداقل حقوق 2 میلیون و 850 هزار تومانی بازنشستگان، اظهار کرد: موضوعی که سخنگوی دولت اعلام کرده بود این بود که حداقل حقوق بازنشستگان با اجرایی شدن همسان سازی حقوق به 2 میلیون و 850 هزار تومان می رسد.اکبر شوکت افزود: هم اکنون علاوه بر افزایش نزدیک به 400 هزار تومان حقوق بازنشستگان حداقل بگیر که باعث رشد 26 درصدی پایه حقوق آنان شد، موضوع کسر حق بیمه از حق بن و مسکن مطرح است که اگر این موضوع به تصویب برسد، نزدیک به 600 تا 700 هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه می شود و اگر همسان سازی هم اجرایی شود، نورعلی نور می شود.وی با بیان این که این دو گزینه را پیش رو داریم، افزود: اول این که اگر موضوع کسر حق بیمه از بن خواربار و حق مسکن اتفاق بیفتد می توانیم مبالغ حاصل از آن را به حقوق بازنشستگان اضافه کنیم و دوم موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان است. منتظر این دو کار هستیم.عضو هیئت امنای تامین اجتماعی یادآور شد: اگر به مصوبه هیئت امنای تامین اجتماعی هم نیاز باشد، مطمئنا ما به عنوان نمایندگان کارگری از کسر حق بیمه از بن خواربار و حق مسکن حمایت می کنیم.وی افزود: درباره موضوع همسان سازی نیز سازمان برنامه و بودجه طبق قول هایی که داده، باید عمل کند.شوکت افزود: اگر این دو اتفاق بیفتد، حقوق بازنشستگان 100 درصد به 2 میلیون و 850 می رسد.وی با بیان این که کسر حق بیمه از بن خواربار و حق مسکن به نفع شاغلان نیز هست، گفت: شاغلان حداقل بگیر که هم اکنون 2 میلیون و 800 هزار تومان دریافت می کنند، اگر امسال بازنشسته شوند، به یک باره حقوقشان 700تا 800 هزار تومان کاهش می یابد و پایه حقوق یک میلیون و 900 هزار تومان را دریافت می کنند.وی با اشاره به این که پرداخت کسر حق بیمه از بن خواربار و حق مسکن بر عهده کارفرماست، گفت: در نهایت اگر بنا به درصد بندی باشد، 7 درصد سهم کارگر را کارگر پرداخت می کند و 23 درصد دیگر را کارفرما
می پردازد.وی درباره میزان افزایش کمک هزینه مسکن و خواربار بازنشستگان نیز اظهار کرد: در این زمینه سناریوهای مختلفی وجود دارد که باید منتظر تشکیل جلسه هیئت امنا باشیم تا در آن پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی مطرح و تصمیم گیری شود و فعلا این موضوع مشخص نیست.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • بازنشسته ایی از شیراز
    0

    ابن کجاش خبرخوشی است خودتان را دارین گول میزنید حنای شما دیگه رنگی نداره برای ماها کمی از خودتان خجالت بکشین با این وعده های پوچ وتوخالی تان خدا از سر تقصیراتان نگذرد وهرچی حقوق میگیرین بشه برای دوا ودرمانتان

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      ساعت سه نیمه شب هنوزخواب به چشمم نیامده بیست ساله کارمندشهرداری خداخواست شیخی سرم کلاگذاشته خونم ازراه دیواربالارفته تصرف کرده ازانموقه اجاره میدم چکنم

  • زن ایرانی
    0

    اگر خدای وجود داشت به فریاد کارگران بازنشسته ی تامین اجتماعی هم میرسید چقدر قشر بدبخت وزحمت کش کارگر مسخره میکنید .امید وارم روسری بیوه زنی سر زنانتان برود که درد ما حس کنند .

  • کاربر
    0

    این خبرهای خوش برای بازنشسته های صندوقهای کشوری و لشکریه ما بازنشسته های تامین اجتماعی خبر خوشی نمیگیریم امسال ۴۰۰ هزارتومن بعد از ۳ ماه که از سال گذشت افزایش حقوق داشتیم

  • بازنشسته ای بدبخت
    0

    والا بقران این حق ما نیست،خدایا خودت بدادمون برس آخه این حقوق کمو بدیم پول دارو ودکتر برا دیابت وفشارخون،مغزواعصاب ،یا بدیمش اجاره خونه یابدیم پوشاک یاچجوری شکممونو سیرکنیم ،تورو بخدا ی نگا ب قدرت خرید مردم بندازید چقد کاهش یافته والا دیگه گوشت وماهی ومرغم از زندگیمون حذف شده دیگه وسط برج که میرسه میدونی چکارکنیم بزنیم تو سرخودمون از نداری از بدبختی ،خدایا خودت ی فکری بحالمون کن.

  • بدبخت
    0

    من با یک میلیون وپانصدهزارتومن 5فرزند چه خاکی برسرم بریزم خودتونو کشتین شد1میلیون و900.شرم آورنیست؟ خداازسرتون نگذره.نون خالی هم نمیشه بااین تورم.خبرتون ناخوش بود

  • پینوکیو
    0

    یه عمر گذاشتیدمون سرکار.تامین اجتماعی شده جیب دولت .یه عده مسیول بی کفایت بی اصل ونسب هم از توبره میخورن ،هم از اخور.به ما که میرسه.......با این تورم افسار گسیخته وخط فقر ... یه قرون صدقه میدن کلی خودشونوتحویل میگیرن.چند ساله با همین حرفای مزخرف گذاشتنمون سرکار.خدایا خودت به زمین گرم بزنشون....الهی ....

  • آتیش زیر خاکستر
    0

    ببین این مسعولان از خدا بی خبر چقد مردمو هالو فکر کردن که با 50 در صد بیشتر کردن پشیز مبلغ عایله مندی میخوان فریبشون بدن. والله حیاهم خوب چیزیه که اینا حتی ذره ای ازش رو ندارن. اینا نمیدونن بقول مرحوم امام خمینی اگه کاسه ی مردم لبریز بشه چی بسر این مسعولان دغل باز میات.

  • فردا بین
    0

    این حسنک شیطون برای انتقام گرفتن از ده ها میلیون مردم انقلابی داره با دسپاچگی هرچه بیشتر با قصد کشورو به دامن صهیونیسم و آمریکای همیشه جنایت کار هول میده و هیچ جلو داری هم نیست که اونو واسونه.

  • کاربر ناشناس
    0

    این فقت برای پول ودوزدی دولتن مردم برایشان ارزش ندارد دولتی نیست

  • حسن عابدی درچه
    1

    اقاوخانم بازنشسته میدونم این پولها جواب گوی زنگی نیست ولی خوب۰۰۰۰چ۰۰۰ کنیم بازم خدا راشکرکنیم که بلاخره این صنار پول میدنداگه ندهندچیکارمیتونیم بکنیم اینا که ازخدا هم ترسی ندارندمیخوایندازما بترسند۰۰۰ پیگیرباشیم ولی ناشکری هم نکنیم

  • بیژن
    0

    دوماه دیگه همسان‌سازی این دولت مساوی است با دوسال . میگی نه . نگاه کن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها