۲۰ میلیارد ریال وام برای کمک به زندانیان دیه در استان مرکزی اختصاص یافت

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: ستاد دیه استان مرکزی با استفاده از کمک‌های مردمی و خیران مبلغ ۲۱ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان دیه جمع کرد و  ۲۰ میلیارد ریال وام برای کمک به زندانیان دیه تخصیص داده شد.

۲۰ میلیارد ریال وام برای کمک به زندانیان دیه در استان مرکزی اختصاص یافت

حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی، پیش از ظهر امروز در نشست اعضای شورای قضایی با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اقدامات دستگاه قضا اظهار داشت: جرم‌های سرقت تعزیری، تهدید، کلاهبرداری، تخریب، نگهداری و مالکیت انواع مواد مخدر، تحصیل مال از طریق نامشروع و افترا به ترتیب بیشترین فراوانی جرم در استان مرکزی را به خود تخصیص داده است.

وی افزود: در راستای زندان‌ها در استان مرکزی اقدامات ارزشمندی انجام شده و زندانیان مالی ناشی از مسائل خانوادگی با تسهیل قانونی، با استفاده از ظرفیت‌های خیران و ستاد دیه استان مرکزی آزاد شدند تا در خانواده صلح و آرامش زندانیان بازگردد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: در استان مرکزی 6 زندانی مهریه وجود داشت که آزاد شدند اما تعدادی از زندانیان سبب سلب آزادی دیگران می‌شوند که به هیچ وجه تخفیف و تسهیل برای آنها درنظر گرفته نمی‌شود.

موسوی عنوان کرد: بازدیدهای متعدد قضات و همکاران دستگاه قضایی از زندان استان مرکزی سبب شد که 6 هزار و 100 نفر از زندانیان در استان به مرخصی رفته و یک هزار و 380 نفر در سال گذشته آزاد شدند.

وی خاطرنشان کرد: اولویت دستگاه قضایی حفظ اراضی ملی است که در این راستا اقدامات ارزشمندی اعم از استانداردسازی 217 حلقه چاه در سال گذشته و مسدود کردن 119 حلقه چاه غیرمجاز انجام شده و در سال گذشته یک هزار و 850 مورد از اراضی ملی استان رفع تصرف شده که ارزش این اراضی حدود 150 میلیارد تومان بوده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی در حوزه ناامنی عملکرد شایسته‌ای با نظارت و هماهنگی نماینده ولی فقیه به دست آورد و همچنین در تکریم ارباب رجوع سال خوبی را پشت سر گذراندیم.

موسوی با اشاره به آمار ازدواج و طلاق گفت: سال گذشته ثبت ازدواج 5 تا 6 درصد در استان کاهش یافته اما طلاق در استان 5 درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: ستاد دیه استان مرکزی با استفاده از کمک‌های مردمی و خیران مبلغ 21 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان دیه جمع کرد و 20 میلیارد ریال وام برای کمک به زندانیان دیه تخصیص داده شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: دستگاه قضای استان مرکزی از افراد با روحیه جهادی، انقلابی و شایسته برخوردار است و به دنبال ایجاد روحیه جهادی هستیم تا نتیجه مناسبی را کسب کنیم و همچنین بحث کیفی‌سازی بازرسان مدنظر است و سال گذشته 321 هزار پرونده به محاکم استان مرکزی وارد شده که همین تعداد نیز پرونده مختومه بوده است.

موسوی ادامه داد: سال گذشته 78 درصد آرای صادره در محاکم تجدید نظر استان مرکزی تایید شد و حدود 10 درحال بررسی و حدود 12 درصد آرای نقض شده است.

وی افزود: یکی از اولویت‌های دستگاه قضا تعیین تکلیف پرونده‌های معوق است، به طوری که در سال گذشته 797 پرونده معوق استان مرکزی مختومه شد اما در اردیبهشت‌ماه امسال سه هزار و 521 پرونده معوق در استان مرکزی مختومه شد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها