بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های قم از ۱۵ شهریور

استاندار قم گفت: در سال جدید تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریور به صورت ترکیبی؛ حضوری و غیرحضوری بازگشایی می شوند.

بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های قم از ۱۵ شهریور

دکتر بهرام سرمست، امروز در حاشیه ستاد ملی مبارزه با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد با بیان اینکه در سال تحصیلی آینده آموزش‌ها همچنان به صورتی ترکیبی مجازی و حضوری خواهد بود، گفت: کلاس‌ها عمدتا به صورت مجازی برگزار خواهد شد و برای به حداقل رساندن سفرها امکان تحصیل دانشجویان شهرستانی در محل سکونتشان فراهم شده است.
وی با تاکید بر اینکه کلاس‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی با حداقل ظرفیت بازگشایی می‌شوند، افزود: به منظور خلوت نگهداشتن کلاس‌ها تعطیلی روز ۵ شنبه مدارس حذف شد.
استاندارقم، با اشاره به شیفت بندی مدارس برای برگزاری هرچه خلوت‌تر کلاس‌ها گفت: در آموزش و پرورش مانند دانشگاه‌ها تاکید بر برگزاری کلاس‌های مجازی است و در صورت نیاز به حضور دانش آموزان، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی الزامی است.
دکتر سرمست با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی باید در تمامی تجمع‌ها به صورت کامل رعایت شود، گفت: گروهی از دانشگاه علوم پزشکی، استانداری و اداره کل مدیریت بحران استان از دانشگاه‌ها بازدید و شرایط را برای برگزاری آزمون حضوری برررسی می‌کنند.
وی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه آزاد به صورت غیرحضوری در آزمون پایان ترم شرکت می‌کنند، گفت: در صورتی که شرایط برگزاری حضوری امتحانات در این دانشگاه‌ها فراهم نباشد باید زمینه آزمون غیرحضوری را فراهم کنند.
استاندار با اشاره به اینکه همچنان استان در وضعیت زرد قرار دارد، گفت: هرچند استان قم نسبت به سایر استان‌ها در وضعیت مطلوبی قرار دارد، اما احتمال شروع موج دوم کرونا وجود دارد و باید با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی مانع از شیوع این بیماری شویم.
استاندار قم در ادامه به تبعات روحی و روانی ناشی از کرونا به اقشار مختلف جامعه اشاره کرد و افزود: مشاورین و روانشناس‌ها باید برای کمک به آسیب دیدگان از کرونا آمادگی کامل داشته باشند تا فضای جامعه بتواند علاوه بر حفظ آرامش برای مقابله با این بیماری آماده باشد.
دکتر سرمست همچنین به برخی دستاوردهای دولت‌های یازدهم و دوازدهم در تامین زیرساخت‌های سلامت و زیرساخت‌های ارتباطاتی پرداخت و گفت: باتوجه به اینکه هنوز پایانی برای این بیماری نمیتوان تصور کرد باید همکاری‌ها و هماهنگی‌ها بین دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه ادامه پیدا کند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    دروغه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها