انتقادات صریح باران کوثری: همه گول خوردیم

باران کوثری بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با فریدون جیرانی کارگردان «من مادر هستم» گفت: همه برای یک چیز جنگیدیم و بعد یکهو دیدیم که همان جای اول هستیم. به یکسری قهرمان توخالی پوشالی دل بستیم.

انتقادات صریح باران کوثری: همه گول خوردیم

باران کوثری در برنامه کافه آپارات و در گفت‌وگو با فریدون جیرانی درباره شرایط این روزهای جامعه گفت: نسل ما یک سرخوردگی گیجی دارد، ما بارها و بارها امیدوار شدیم فقط به این دلیل که باور نکنیم خودمان قهرمان هستیم و به یکسری قهرمانِ پوشالیِ تو خالی دل بستیم برای این‌که بپذیریم که راه نجات این است، همه گول خوردیم و همه برای یک چیز جنگیدیم و بعد یکهو دیدیم که همان جای اول هستیم و حتی جای عقب‌تری هستیم، به بازی گرفته شدیم بله گفتمان ما خشم است، بله ما خشم داریم و نسل خشمگینی هستیم.

بعد هم ما انگار قهرمان فاعل نمی شناسیم، یعنی جامعه ما را به انفعال دعوت می کند، جامعه ای که شما را به انفعال و ابتر بودن دعوت می کند جامعه ای که اقتصادش مریض است که شما اگر تولیدکننده هستید حتماً محکوم به فنا هستید و اگر دلال باشید ممکن است که بتوانید پولی به دست بیاورید، باید دلار بخرید و بفروشید که وضع مالی تان خوب شود، یعنی همه چیز شما را به سمتی می برد که منفعل شوید مبتذل شوید و ابتر شوید، قهرمان هایمان یا دیگر نیستند یا دروغ گو هستند یا در خانه شان هستند. ما ندیدیم، نسل من لااقل من یادم نمی آید قهرمانی.

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 27
  • جواد
    0

    لطفا شما آمریکائی ها در مورد مشکلات مملکت خودتون حرف به زنید لازم نیست در مورد مشکل مملکت ما حرف بزنید

  • احسان
    0

    کوری خوب حاج قاسم را ندیدی؟ تشییع جنازه اش را میدیدی... قهرمان دستت میومد آبجی

    نظرات شما -
    • محمود
      0

      جناب احسان تورا به مقدساتت قسم یک لحظه تفکر کن آیا تشییع جنازه سلیمانی با هزینه و تبلیغات سنگین حکومتی نبود؟

  • سعید
    0

    درود به خانم کوثری که در سایه سکوت سنگین همه و خفقان سیاسی چند کلام نزدیک به واقعیت مملکت و ملت فرمودند.

  • امانی
    0

    سخن درستی،امیدوارم روشنفکران جامعه با درایت جامعه را از این شرایط اسفناک نجات بدهند.

  • رضا
    0

    آفرين بر شما شير زن عزيز اين مملكت كه اين چنين اظهار نظر درستي را بيان نموديد .

  • ناشناس
    0

    نه هنرمند نه سلبریتی. هنرپیشه نادان نادان

  • نذیر
    0

    یک سری به خودتان بزنید مسیر را اشتباه نروید کول نخورید اگر قهرمان وپهلوان در این مملکت نبود همین اشتباهات شما کافی بود که درستی کشور را تحویل دشمن بدهیم عملکرد شما ایراد دارد شیپور را از سمت گشاد دمیدید شما که نه بزرگترهایتان هم مسیر را بد انتخاب کردند باز هم همین اشتباه را خواهید کردچون معیار ندارید شاخص ندارید هر از گاهی به سمت وسویی تمایل پیدا می کنید برای سوت کف کاذب شعارهای بی معنا می روید (ماخشم داریم ونسل خشمگین هستیم) هم یکی دیگر از همان اشتباهات است با خوبان این جامعه با همین نسلی که هستند ولی مثل تو نیستند ومعیار دارند همراه شو همانهایی که در اوج دشمنیهای دشمن دست در دست هم برای این مملکت کار می کنند نگاه به داخل دارند وقهرمانشان حاج قاسم سلیمانی است یک بار فقط یکبارخود را در مکتب ایشان ثبت نام کن نتیجه اش را ببین

    نظرات شما -
    • نا شناس
      0

      خسته شدیم از این دشمن و دشمن بازی.بس کنید ما زندگی میخوایم نه جنگ.با توهماتتون دارید نسل اندر نسل رو به هدر میدید.نتونستید و نمیتونید اداره کنید حکومت رو کار شما نیست.دشمن تراشی برای جواب سر راست ندادن به ملته که به نون شب محتاج شدن

    • ناشناس
      0

      دشمن دانا بلندت میکند برزمینت میزنت نادان دوست حالا حکایت شماهاس بیدارشو ناشناس خسته

  • کارگر
    0

    قهرمانان این کشورکارگران، کشاورزان، مردان وزنانی هستند که با کمترین حقوق دست در جیب دیگران نمی کنند، اینان قهرمان واقعی هستند .

  • رتبه 4 کنکور
    0

    از کجا معلوم الانم گول نخوردی؟ از کجا معلوم اندیشه و تفکرات شما صحصیح است. خاک بر سر مردمی که الگویشان شماها هستین

  • ایرانی
    0

    ما خود را نشناختیم و مردم خود را نیز نشناختیم چون از آیینه وحشت داشتیم.

  • Uip
    0

    باحرفای نمادین و لیبرال امثالاین تولیدوایران به بادفنارفت وخداوندبازحمت برگرداندسرجایش.‌ بنده خداهاخلاء دینی دارن‌‌ چرندمیبافند... گرفتی رمانتیک افسانه ها

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خودتون وطرفدارانتون ازخدا بیخبیرین وصدالبته ازخودراضی

  • ...
    0

    خانم باران کوثری؛ از پاسپورت آمریکاییتون چه خبر؟؟؟ لطفا شما یکی دیگه نمیخواد پز دلسوزی بدید و پرچه نادر رو بالا بکشد!!!

  • مجید
    0

    خب معلومه چرا نسل امروز خشمگینه. بجای ده روز یه بار .هر روز می ره حموم. بجای ماهی یه بار برنج خوردن هر موقع اراده کنه جوجه زده. تو هر خیابون ومحله ای حداکثر دوتا ماشین بود الان در هر اطاقی یه ماشینه. دیگه لازم نیست برای رفتن به دکتر یه مترجم هندی هم داشته باشی. خب هر موقع اراده می کنند .لباس وکفش ومد روز می گردنند .مثل نسل ما صبر نمی کنند تا لباس داداش بزرگه براش کوچک بشه تا انو با ذوق بپوشیم. دیگه نباید برای یه تلفن کردن دوتا محله اونورتر خونه کوکب خانم برند. خیلی راحت در مصاحبه ها وکامنت ها با تمام ازادای تمام ارکان مملکت را دشنام می دن ومیگن ازادی نیست. تو خیابونا که ماشالله ازادی رابطه دختر وپسر حتی از ترکیه هم بیشتره. همین سلبریتی ها انقدر پول مفت وبدون مالیات در اوردن که نمی دون چه جوری خرج کنن . خب شما باشید نسل خشمگین نمی شوید.خب یه مقدار به این نسل سوخته وخشمگین حق بدهیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      افرین نسل پرتوقع ونسل طلبکار ونسل خوشگذاران

    • سعید
      0

      نسل جوان سوخت و به خاکستر نشست و بجز سوگواری بر سر تن نحیف دزد زده در حال احتضار مملکت هیچ راهی ندارند فعلا. مردم اصیل ،روشنفکر ،گرسنه، این مملکت را انسان های ساده لوح بی سواد و نادانی چون تو هم چنین انسان های وطن فروش دزد و منافق به خشم خواهند آورد. نادانی چون تویی که نه اجتماعی که در آن زندگی میکنی میشناسی نه تاریخی که پدرانت در آن زیستند و نه دور اندیشی در تو وجود دارد برای ترسیم زندگی آینده سیاه فرزندانت گفتم سیاه در صورتی که سرت در آخور نباشد. ملت ما را جهل عده زیادی و ظلم و جور عده کمی کمر بریده اند. ملت ما تاوان نادانی عده کثیری را پس میدهد.

    • سعید خان
      0

      گرسنه ای. بدبختی نسل سوخته ای وووووو نتیجه انتخاب اشتباهته نه انقلاب بفهم ومغلطه نکن با کلماتم بازی نکن خودت انتخاب کردی. کشورو نابود کردین وپرتوقع هم هستین

    • یکی از مردم
      0

      تو از جیره خورهایی هستی که سفر فرنگت به راهه...فقط نمیخوای بقیه مزه آزادی و رفاه رو بفهمن... چون اون موقع تو مفت خوریت تموم میشه!!!!

  • ناشناس
    0

    اقا مجید اگر پا تو از کشور بیرون میزاشتی خیلی با احتیاط می نوشتی فقط به کشور های خلیج فارس توجه کن

    نظرات شما -
    • مجید
      0

      خداررو شکر که در این مملکت ازادی هست طرف کامنت میذاره وبه تمام ارکان وتاربخ وفرهنگ ایران توهبن می کنه وبنده هم جواب در حد خودم می دم .وابن را از صمیم قلب می گم اون روزا که شب وروز زیر اتشبار بعثی ها بودیم وقتی میامدیم تهرون برای مرخصی اسلاف همین ادما ما رو مسخره می کردند .ولی با افتخار می گم خوشحالم که بدون گرفتن کوچکترین چیزی نزدیک به دو سال داوطلبانه ودو سال هم سربازی انجام دادم واز هیچ گونه مزایابیکه بعدا برای ما گذاشتن استفاده نکردپم .چون اون سالها جزو افتخارات زندگی شخصی من است .حالا یه عده اومدن می گن نسل سوخته طرف زمستون وتابستون تو خونه با عرق گیر وشلوراک راه میره واهنگ فلان خواننده رو گوش میده و راضی نمی شه برای این مملکت کاری کنه وبعد میگه نسل سوخته و عصبانی هستم .امثال من دوستان زیادی رو جلوی چشم دیدیم که زنده زنده با اتشبار دشمن سوختن وتکه تکه شدن .حالا طرف خیلی راحت میگه نسل سوخته است .اخه این و چی باید بهش گفت .در ضمن تا موقعیکه این جور افراد خیلی راحت میان وهر چی از دهنشون در میاد رو تو روزنامه ها وسایت ها می گن که یه مقدار معروف بشن امثال من حق دارند نظر خودشون رو بگن .

    • یه ایرانی
      0

      شما به دل نگیر...اینها کلا پاشون اونوره منتها به مردم میگنه اخیه...جیزه ...بده ...که یه وقت فکر شبیه اونور شدن به سرشون نزنه!!!...اینها مفت خورهای حکومتند و.....!!!

  • سینا مهدوی
    0

    به نظرم اگه حرف ل رو از گول خوردیم رو نمی‌گفت کاملا حرفش درست بود

    نظرات شما -
    • یه نفر
      0

      بی ادب حسود و .....!!!

  • باران کوثری (Fan Forever)
    0

    اشکالی نداره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها