دادستان ایلام:

در برخورد با متصرفین اراضی ایلام مماشات نخواهیم کرد

دادستان ایلام با بیان این‌که ورود دستگاه قضا در برخورد با متصرفان اراضی بدون اغماض خواهد بود گفت:در برخورد با متصرفین اراضی در استان ایلام مماشات نخواهیم کرد.

در برخورد با متصرفین اراضی ایلام مماشات نخواهیم کرد

افشار خسروی‌زاد، اظهارداشت: ورود دستگاه قضا در برخورد با متصرفان اراضی بدون اغماض خواهد بود گفت:در برخورد با متصرفین اراضی در استان ایلام مماشات نخواهیم کرد.

دادستان ایلام به متصرفان اراضی تحت عناوین خانه باغ، احیای روستا‌ها هشدار و بیان کرد: متخلفان با چنین اعمالی مرتکب جرم تصرف عدوانی شده و دادستان به عنوان مدعی‌العموم ازاین جرم نخواهد گذشت.

وی اقدامات در بازگرداندان تراضی تصرف شده در ایلام را بسیارقاطع و موفق آمیز خواند و نمونه آن را جمع آوری تصرفات ساخته شده در منطقه «تنگ حمام» ایلام را به عنوان اقدامی مهم نام برد و افزود: ساخت وسازها و تصرفات در مناطق کشاورزی و دامنه کوها ممنوع و انجام تغییرات کاربری زمین‌های کشاورزی منوط به سیر مراحل آن چه در قانون تدوین شده است خواهد بود.

وی در بیان سایر اقدامات گفت: ورود دادستانی به بسیاری از مباحث به جهت حفظ حقوق عامه و جنبه نظارتی است و به هیچ وجه جنبه دخالت در امور اجرایی نیست.

دادستان ایلام، به نتیجه نظارت‌های دادستانی ایلام در امورات مرتبط با کارگران اشاره و یادآورشد با ورود دادستان به مشکلات جامعه کارگری استان ایلام، از بیکاری بیش از 600 کارگر جلوگیری شده است.

وی ضرورت ورود دادستان به امرنظارت به جهت حفظ حقوق عامه اشاره و یادآورشد: برخورد با هنجارشکنان اجتماعی و مزاحمین نوامیس با حضور قاضی مربوط در سطح تفرجگاه‌ها و بوستان‌های ایلام توانسته‌ایم امنیت مطلوب و قابل قبول را در سطح استان برای مردم فراهم کنیم.

برخورد با دلالان و نظارت بربازار ایلام، ورود به مبحث گرانی اجاره بها و پیش مستاجران از دیگر موارد مورد اشاره خسروی‌زاد بود که گفت: در مبحث کنترل بازار ما با پدیده دلالی در بازار ایلام مواجه و به این نتیجه رسیدیم که در استان ایلام قیمت میوه تولید استان از باغداری تا خرید مشتری بیش از 4 برابر قیمت است که با حضور سازمان‌های مسئول این معضل بررسی و اتحادیه مربوط را ملزم به حذف دلاال و تعیین و اعلام قیمت به شهروندان کرده‌ایم.

دادستان ایلام، صدور دستور عدم افزایش اجاره بها و پیش در استان ایلام را یکی دیگر از اقدامات نطارتی و حفظ حقوق عامه عنوان کرد و ادغان داشت: به جهت کمک به مستاجران با صدور دستر تمامی بنگاه‌های معاملاتی سطح استان ملزم برآن شده‌اند که از هرگونه افزایش اجاره و پیش پرهیز و در صورت تخطی از این دستور برخورد بایسته انجام می‌شود.

وی گفت: در راستای عملیاتی کردن عدم افزایش اجاره بها در ایلام بیش از 4 بنگاه متخلف پلمپ شده‌اند.

دادستان ایلام برخورد با فساد را خط قرمز دستگاه قضا در استان ایلام عنوان کرد و گفت: برخورد، بازداشت و صدور حکم برای تعدادی از مدیران متخلف که زمینه فساد در اداره متبوعه آنان درحال شکل‌گیری و یا شکل گرفته بود به شدت در استان ایلام انجام شده است.

خسروی زاده در ادامه به تعامل موجود دادستانی با سایر دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان ایلام اشاره و یادآورشد: تعامل و همکاری به معنی نادیده گرفتن اجرای عدالت نیست و این دادستانی به رقم تعامل سازنده و دوسویه، هیچگاه حقوق عامه را فدای تعاملات نمی‌کند.

دادستان ایلام در خاتمه به این نکته اشاره کرد و گفت: حفظ حقوق عامه؛ اولویت و خط قرمز دادستانی ایلام است و در این راستا مصمم خواهد بود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها