گفت‌وگو با نابغه ایرانی که در جمع ۲۰ جوان برتر دنیا قرار گرفت

وحید رجبلو جوان معلول و نخبه ایرانی که در بین ۲۰ جوان برتر دنیا قرار گرفته است، از شرایط زندگی و فعالیت‌های این روزهای خود گفته است.

گفت‌وگو با نابغه ایرانی که در جمع ۲۰ جوان برتر دنیا قرار گرفت

رویداد بین المللی جوان برتر TOYP هر ساله برگزار می‌شود؛ در این رویداد هر ساله ده جوان برجسته زیر ۴۰ سال انتخاب می‌‌شوند که توانسته‌اند مأموریت JCI را به روش‌های خارق‌العاده‌ای به انجام برسانند. امسال اتاق بین‌الملل جوانان ایران (JCI IRAN) در اولین سال شرکت در رویداد انتخاب ده جوان برتر جهان، موفق به راهیابی به مرحله نهایی این رویداد شده است و نام وحید رجبلو به عنوان نماینده ایران در بین ۲۰ نفر برتر جهان می‌درخشد.

دارای معلولیت ۹۸ درصد هستم

رجبلو درباره زمان ورود به حوزه آی‌تی و دلیل معلولیتش، گفت: من به دلیل ابتلا بیماری SMA که روی عضلات تأثیر می‌گذارد دچار معلولیت بسیار شدیدی شده‌ام و براساس اعلام بهزیستی دارای ۹۸ درصد معلولیت هستم، تنها با دست راستم می‌توانم کار کنم.

مدیرعامل استارتاپ توانیتو اظهار کرد: به خاطر محدودیت جسمی که داشتم به سمت کار با کامپیوتر رفتم و در حوزه آی‌تی شروع به کار کردم و برنامه نویسی را یاد گرفتم. به دلیل مشکلات جسمی که داشتم نتواستنم ادامه تحصیل دهم و تمام اطلاعاتی که کسب کرده ام تجربی بوده است. پس از یاد گرفتن برنامه نویسی یک شرکت استارتاپ برای کمک به معلولان به نام توانیتو را تأسیس کردم.

او در ادامه با بیان اینکه من اصلاً به مدرسه نرفته‌ام گفت: فقط مقطع دبستان و راهنمایی را به صورت غیر حضوری در خانه می‌خواندم و آزمون می‌دادم و دوره دبیرستان را هم نتواستم ادامه بدهم.

۸ سال است که کسب‌وکارم را راه‌اندازی کرده‌ام

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزود: هم اکنون حدود ۱۴ سال است که وارد حوزه آی‌تی شده‌ام و ۸ سال است که کسب‌وکار خودم را راه‌اندازی کرده‌ام و از آن درآمدزایی می‌کنم.

رجبلو گفت: با استفاده از این استارتاپ معلولان به‌راحتی می‌توانند در خانه، محل موردنظر مناسب رفت‌وآمد خود را رزرو کنند.

او در ادامه بیان کرد: با رویداد TOYP آشنا شدم که در آن گفته شده بود کسانی که کارآفرین هستند و اقدام خاص و تاثیرگذاری انجام داده اند مدارک خود را برای قرار گرفتن در جمع ۲۰ جوان برتر دنیا ارسال کنند. با دیدن این رویداد خواستم خودم را محک بزنم و برای برنده شدن در این رویداد شرکت کرده‌ام که بعد از ۵۰ روز نتیجه اعلام شد.

اولین بار است که یک ایرانی به جمع ۲۰ جوان برتر دنیا راه پیدا کرده است

مدیرعامل استارتاپ توانیتو با اشاره به اینکه برای اولین بار است که یک ایرانی به جمع ۲۰ جوان برتر دنیا راه پیدا کرده است، بیان کرد: رزومه کاری خودم در شرکت توانیتو و فعالیت‌های اجتماعی خود را به سازمان بین المللی JCI در ایران ارسال کردم.

او ادامه داد: رأی‌گیری امروز دوشنبه ۲ تیر ماه تمام می‌شود و نتیجه آن احتمالاً یک ماه آینده اعلام خواهد شد.

گفتنی است، در حال حاضر این ۲۰ جوان در حال رقابت برای قرار گرفتن در بین ۱۰ جوان برتر جهان هستند و آرای عمومی مردم دنیا نیز در این انتخاب مؤثر است؛ یعنی ما هم می‌توانیم با رأی خود، به انتخاب رجبلو به عنوان یکی از ۱۰ جوان برتر جهان کمک کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها