باد و باران مهمان آسمان برخی نقاط کشور/ روند تدریجی دما در پایتخت

کارشناس هواشناسی گفت: طی ۲۴ ساعت آینده در برخی استان‌های کشور رگبار باران و وزش باد پیش بینی می‌شود.

باد و باران مهمان آسمان برخی نقاط کشور/ روند تدریجی دما در پایتخت

صادق ضیاییان مدیرکل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت و گویی از استمرار بارش باران در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال زنجان، ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی افزود: بنابر نقشه‌های هواشناسی تا فردا برای استان‌های قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، جنوب سمنان، شمال شرق اصفهان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گلستان، جنوب و شرق کرمان، بوشهر و خوزستان در برخی ساعات وزش باد شدید رخ می‌دهد که در این مناطق احتمال خیزش گرد و خاک محلی وجود دارد.

نقشینه از وزش باد‌های شدید موسمی همراه با گرد و خاک تا پایان هفته در شمال سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: از بعدازظهر امروز تا سه شنبه خلیج فارس بویژه منطقه مرکزی و شرقی مواج خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه تا روز پنج شنبه در اکثر نقاط کشور جو آرام است، بیان کرد: امروز در پاره‌ای از نقاط بویژه مناطق جنوبی استان وزش باد شدید سبب خیزش گرد و خاک می‌شود، ضمن آنکه روز جمعه برای سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

هوای تهران گرم‌تر می‌شود

ضیاییان درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران افزود: امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد است.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در پایان بیشینه دمای امروز پایتخت را ۳۳ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: روز سه شنبه بیشینه دمای تهران ۳۵ درجه، چهارشنبه ۳۷ درجه و پنج شنبه ۳۹ درجه سانتی گراد است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها