گاز اشک‌آور بر افزایش شیوع کرونا اثر دارد؟

همزمانی شیوع ویروس کرونا با گسترش اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا باعث شد برخی از کارشناسان نسبت به تاثیر گاز فلفل و گاز اشک‌آور بر افزایش شیوع ویروس کرونا هشدار دهند.

 گاز اشک‌آور بر افزایش شیوع کرونا اثر دارد؟

ویروس کرونا در شرایطی جهان را فرا گرفته که اعتراضات در آمریکا و سایر نقاط دنیا سوالاتی را درباره ارتیاط این دو اتفاق با هم مطرح کرده است. همزمانی شیوع ویروس کرونا با گسترش اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا باعث شد برخی از کارشناسان نسبت به تاثیر گاز فلفل و گاز اشک‌آور بر افزایش شیوع ویروس کرونا هشدار دهند.

بیش از یک هزار و ۳۰۰ کارشناس بهداشتی و درمانی هشدار دادند که استفاده از گاز اشک‌آور و فلفل توسط نیروهای امنیتی آمریکا علیه معترضان بر شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا تاثیر می‌گذارد.

طی این هشدار که روزنامه گاردین منتشر کرد، کارشناسان بهداشتی، پزشکان و پرستاران از مسئولان ذی‌ربط خواستند از به‌کارگیری مواد شیمیایی برای سرکوب اعتراضاتی که در شهرهای مختلف ایالات متحده جاری است اجتناب کنند.

به اعتقاد این کارشناسان، گاز اشک‌آور به‌کاررفته برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان می‌تواند به طور فزاینده‌ای منجر به انتشار ویروس کرونا در کشور شود.

این اولین باری نیست که چنین هشداری در مورد به‌کارگیری ابزارهای مقابله با اغتشاشات درون‌شهری صادر می‌شود، پیش از این نیز کارشناسان این ابزار را به سلاح شیمیایی تشبیه کرند و خواستار توقف استفاده از آن شدند، به خصوص که ثابت شده است به‌کارگیری این مواد به ویژه برای سالمندان خطرات جانی به همراه دارد.

منبع: اعتمادآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها