آمریکا جدایی کرد‌ها از سوریه را با سود تجارت نفت این کشور تامین مالی می‌کند

رئیس اداره سازمان‌های بین‌المللی در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، واشنگتن اقداماتش در سورریه را بر تشویق کرد‌ها به جدایی متمرکز کرده و این کار را با حمایت مالی از آن‌ها به واسطه درآمد‌ تجارت غیرقانونی نفت سوریه می‌کند.

آمریکا جدایی کرد‌ها از سوریه را با سود تجارت نفت این کشور تامین مالی می‌کند

رئیس اداره سازمان‌های بین‌المللی در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، واشنگتن اقداماتش در سورریه را بر تشویق کرد‌ها به جدایی متمرکز کرده و این کار را با حمایت مالی از آن‌ها به واسطه درآمد‌های حاصل از تجارت غیرقانونی نفت سوریه می‌کند.

پیتر ایلیچف، رئیس اداره سازمان‌های بین‌المللی در وزارت خارجه روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد، حضور نیرو‌های خارجی در سوریه باید بنا به درخواست دولت سوریه یا قطعنامه شورای امنیت باشد، در آغاز آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانش حضورشان در سوریه را با جنگ علیه گروه تروریستی داعش توجیه کردند، اما با مرور زمان تلاش‌های آن‌ها در راستای مبارزه با تروریسم به آزمایش ژئوپلتیکی تبدیل شد.

رئیس اداره سازمان‌های بین‌المللی در وزارت خارجه روسیه افزود: به رغم اظهارات مقامات آمریکا مبنی بر پیروزی، گروه تروریستی داعش هنوز شکست نخورده است.

این مسؤول روس همچنین گفت: نمونه دیگر تلاش آمریکا برای از بین بردن تمامیت ارضی سوریه، تصمیم دولت واشنگتن برای به رسمیت شناختن حاکمیت "اسرائیل" بر بلندی‌های جولان اشغالی سوریه است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها