سالانه ۵ میلیون تن محصول کشاورزی در استان گلستان تولید می‌شود

استاندار گلستان با بیان اینکه این استان نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی کشور دارد از تولید سالانه ۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در این استان خبر داد.

سالانه ۵ میلیون تن محصول کشاورزی در استان گلستان تولید می‌شود

هادی حق‌شناس، ظهر امروز در همایش نقش جهادکشاورزی در گام دوم انقلاب و خوداتکایی برای امنیت غذایی کشور اظهارداشت: استان گلستان سالانه حدود 5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را تولید می‌کند و از این نظر نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی کشور دارد.

وی، با بیان اینکه اقتصاد گلستان بر پایه کشاورزی بنا نهاده شده است گفت: بیش از 250 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در استان فعالیت می‌کنند اما معیشت آنان چندان مطلوب نیست.

استاندار گلستان، خاطرنشان کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی به‌علت خام فروشی محصولات نصیب بهره‌برداران نمی‌شود، برای همین باید به فکر توسعه صنایع تبدیلی باشیم.

حق شناس، گفت: ظرفیت خوبی برای تولید محصولات کشاورزی داریم اما صنایع تبدیلی متناسب با این ظرفیت در استان شکل نگرفته است.

استاندار گلستان، با اشاره به محدودیت‌های اعتباری دولت برای ساخت و تکمیل طرح‌های عمرانی بیان داشت: امروز اگر 300 میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص می‌یافت، سد نرماب تکمیل می‌شد و بخشی از آب موردنیاز کشاورزی و صنعت در شرق استان نیز تأمین می‌شد.

وی، گفت: آبگیری این سد می‌تواند آب شرب 550 هزار نفر را در این استان فراهم کند که در کنترل و مدیریت سیلاب نیز موثر است.

حق‌شناس در ادامه به تولید برخی محصولات استراتژیک از جمله گندم در استان اشاره کرد و افزود: امسال حدود 800 هزار تن گندم و 85 هزار تن کلزا به قیمت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

حق شناس، گفت: دولت تاکنون بخشی از مطالبات کشاورزان را پرداخت کرده و ما نیز از راه‌های مختلف پیگیر پرداخت بقیه پول کشاورزان هستیم.

استاندار گلستان، اظهار داشت: بخشی از مشکلاتی که امسال برای برخی کشاورزان از جمله سیب‌زمینی‌کاران به‌وجود آمد به‌خاطر شیوع کرونا و بسته شدن مرزها بود که از روز گذشته تبادلات ریلی با ترکمنستان از طریق مرز اینچه برون از سرگرفته شد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها