استفاده از ماسک در فرودگاه شیراز اجباری شد

مدیرکل فرودگاه‎های استان فارس گفت: با هدف مبارزه با ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک در پایانه و ترمینال فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز الزامی شد.

استفاده از ماسک در فرودگاه شیراز اجباری شد

رضا بدیعی‌فرد از کنترل ویروس کرونا در فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز خبر داد و اظهار داشت: علی‌رغم آلوده بودن کلانشهر شیراز به بیماری کرونا و حجم ترددهای گسترده در مجموعه فرودگاه، از زمان شیوع این بیماری تا کنون تنها یک مورد مشکوک به علائم کرونا در فرودگاه گزارش شده است.

وی با بیان اینکه فرودگاه شیراز یک مجموعه گسترده‌ است، افزود: با هدف مبارزه با ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک در پایانه و ترمینال فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز الزامی است.

مدیرکل فرودگاه‎های استان فارس بیان کرد: همچنین استفاده از ماسک توسط تمامی کارکنان و بهره برداران فرودگاه شامل کارکنان 20 شرکت هواپیمایی، نیروهای پلیس، سپاه، گمرک گذرنامه، بانک، وزارت امور خارجه، نهاد ریاست جمهوری قرنطینه و کارکنان اداره کل در حوزه‌های عملیات هوانوردی و ترمینال، اداری، گروه پروازی، شرکت‌های هندلینگ، بهره‌برداران غرفه دار و و واحدهای تجاری فرودگاه الزامی است.

بدیعی‌فرد با بیان اینکه از 10 اردیبهشت 99 دانشگاه علوم پزشکی تست تب‌سنجی در فرودگاه را حذف کرد، گفت: شرکت فرودگاه‌ها به منظور سلامتی هموطنان با صرف مبالغ هنگفتی اقدام به خرید و نصب دوربین‌های حرارتی در بخش ترمینال پروازهای خارجی کرد.

وی با بیان اینکه تمامی پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه شیراز رعایت می‌شود، ادامه داد: عملیات ضدعفونی کردن ترمینال و پرواز‌های فرودگاه نیز با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت مستمر انجام می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس از جابجایی 90 هزار و 588 مسافر و افزایش 43 درصدی پروازها در اردیبشهت ماه سال جاری در مقایسه با فروردین خبر داد و گفت: بر اساس آمار در اردیبهشت ماه، یک هزار و 58 پرواز داخلی و خارجی از فرودگاه شیراز انجام شد که از این تعداد 23 پرواز در مسیر خارجی بوده است.

وی با بیان اینکه جابجایی مسافران داخلی و خارجی با افزایش 69 درصدی روبرو شده است، اظهار کرد: در این مدت 89 هزار و 306 نفر در مسیر داخلی و یک هزار و 282 نفر در مسیر خارجی سفر کردند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس از افزایش 294 درصدی بار در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین 99 خبر داد و گفت: در این مدت میزان بار جابجا شده نیز در مسیرهای خارجی و داخلی به ترتیب یک هزار و 537 و 194 تن بوده است.

به گفته بدیعی‌فرد، فرودگاه 850 هکتاری شهید دستغیب شیراز پس از فرودگاه مهرآباد تهران و مشهد سومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به‌طور میانگین روزانه حدود 70 پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها