استفاده از ماسک در فرودگاه شیراز اجباری شد

مدیرکل فرودگاه های استان فارس گفت: استفاده از ماسک در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز اجباری است.

استفاده از ماسک در فرودگاه شیراز اجباری شد

رضا بدیعی فرد افزود: با هدف مبارزه با ویروس کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک در پایانه و ترمینال فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز الزامی شد.

وی تصریح کرد: باوجود آلوده بودن کلانشهر شیراز به بیماری کرونا و حجم ترددهای گسترده در مجموعه فرودگاه، از زمان شیوع این بیماری تا کنون تنها یک مورد مشکوک به علائم کرونا در فرودگاه گزارش شده است.

وی گفت: همه کارکنان و بهره برداران فرودگاه شامل کارکنان ۲۰ شرکت هواپیمایی، نیروهای پلیس، سپاه، گمرک گذرنامه، بانک، وزارت امور خارجه، نهاد ریاست جمهوری قرنطینه و کارکنان اداره کل در حوزه‌های عملیات هوانوردی و ترمینال، اداری، گروه پروازی، شرکت‌های هندلینگ، بهره‌برداران غرفه دار و و واحدهای تجاری فرودگاه نیز باید از ماسک استفاده کنند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با بیان اینکه از دهم اردیبهشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تست تب‌سنجی در فرودگاه را حذف کرد، افزود: شرکت فرودگاه‌ها به منظور سلامتی هم وطنان در بخش ترمینال پروازهای خارجی دوربین‌های حرارتی نصب کرد.

بدیعی‌فرد گفت: عملیات ضدعفونی کردن ترمینال و پروازهای فرودگاه نیز با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت مستمر در فرودگاه شیراز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در اردیبهشت ماه ۹۰ هزار و ۵۸۸ مسافر از فرودگاه شیراز جا به جا شده‌اند افزود: پروازهای اردیبهشت در مقایسه بافروردین ۴۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس گفت: در این مدت ۸۹ هزار و ۳۰۶ نفر در مسیر داخلی و هزار و ۲۸۲ نفر در مسیر خارجی سفر کردند. بدیعی‌فرد، از افزایش ۲۹۴ درصدی بار در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین ۹۹ خبر داد و گفت: در این مدت میزان بار جابه جا شده نیز در مسیرهای خارجی و داخلی به ترتیب هزار و ۵۳۷ و ۱۹۴ تن بوده است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها