۲۲ تن مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در خراسان جنوبی از وجود ۱۹ هزار نفر معتاد در استان خبر داد و گفت: ۲۲ تن مواد مخدر از ابتدای سال در خراسان جنوبی کشف شده است.

۲۲ تن مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شد

محمدرضا حسنی‌مقدم، صبح امروز در جریان دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز روز جهانی مبارزه با موادمخدر است. آمارها روند فزاینده موادمخدر را نشان می‌دهد و انواع موادمخدر روان گردان جدید است.

وی با بیان اینکه بیش از 800 نوع انواع موادمخدر در جهان داریم افزود: آنچه جامعه جهانی به آن دچار است کاهش سن مصرف و شیوع در بین سن جوان نوجوان است و افزایش تولید موادمخدر صنعتی و گرایش به مصرف همزمان سبب افزایش مرگ و میر شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در خراسان جنوبی گفت: بهره‌گیری از شبکه‌های سایبری به منظور گسترش باور غلط سبب افزایش مصرف شده و اقبال نوجوانان نیز از این شبکه‌ها زیاد شده است.

حسنی‌مقدم، عنوان کرد: بیش از نه هزار تن موادمخدر در افغانستان تولید می‌شود و افزایش موا مخدر صنعتی مانند شیشه نیز از این کشور می‌آید.

وی بیان کرد: نرخ شیوع اعتیاد در کشور ما 5.4 دهم درصد و در رده سنی بین 15 تا 64 سال است که در استان خراسان جنوبی این نرخ بین 3.78 درصداست و 19 هزار نفر معتاد در استان داریم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در خراسان جنوبی تصریح کرد: تحمیل خسارت‌ها و توسعه بیماری‌ها حاصل مصرف موادمخدر است. سالانه هزاران میلیارد تومان خسارات مالی اقتصادی دارد.

حسنی‌مقدم، افزود: سال گذشته 76 درصد کشفیات کشور در استان‌های شرقی و جنوب شرقی بوده است و از ابتدای امسال 22 تن کشفیات موادمخدر در استان داشتیم این در حالی است که سال گذشته 50 تن کشفیات در استان داشتیم.

وی اظهار داشت: در حوزه درمان در سن کودکان سال گذشته 277 کودک درمان شدند و 400 نفر معتادان متهاجز به کمپ‌ها هدایت شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در خراسان جنوبی گفت: حوزه طرح یاری گران زندگی طرح خوبی بود و در سه حوزه پیشگیری، فرهنگی و درمان و صیانت از بهبود یافتگان اقدامات خوبی رقم خورد.

وی افزود: سال گذشته رقم قابل توجهی از معلمان و دانش آموزان در کلاس‌های ما شرکت کردند که تاثیر خوبی داشت و طرح یاری گران زندگی در 20 درصد مدارس اجرا شد امسال هم 100 درصد برنامه‌ها را در مدارس اجرا می‌کنیم.

حسنی‌مقدم، تصریح کرد: در حوزه درمان سال گذشته اعتبارات خوبی از ستاد گرفتیم. اقدامات درمانی خوبی داشتیم اما علمی کردن مبارزه مطالبه ما است.

وی عنوان کرد: در استان سپاه با راه‌اندازی قرارگاه جواد الائمه کمک خوبی به ما کرده است و استمرار همکاری را طلب می‌کنیم. معتقدیم فرآیندها تاکنون کارساز و تاثیر گذار نبوده و امیدواریم با علمی کردن مبارزه و استفاده از طرح‌ها و ایده‌ها بتوانیم توفیقات بیشتری داشته باشیم.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها