بازگشت شامپانزه معروف به باغ وحش ارم

معاون مدیرکل و رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران گفت: با صدور حکم قضایی یک قلاده شامپانزه سه ساله که بصورت خانگی در حال نگهداری بود، عصر روز گذشته برای ادامه زندگی به زادگاهش، یعنی مجموعه باغ وحش ارم منتقل شد.

بازگشت شامپانزه معروف به باغ وحش ارم

اواخر اردیبهشت سال ۹۶ در باغ وحش ارم تهران بچه شامپانزه‌ نارسی از مادر جوانش متولد شد که به علت جوانی و نداشتن تجربه زایمان توانایی نگهداری از این بچه شامپانزه را نداشت و اکنون پس از گذشت سه سال از مراقبت‌های شخصی، این شامپانزه به باغ وحش ارم بازگردانده شد.

فاطمه برنا با اعلام این خبر گفت: با صدور حکم قضایی یک قلاده شامپانزه سه ساله معروف به "باران" که بصورت خانگی در حال نگهداری بود، عصر روز گذشته برای ادامه زندگی به زادگاهش، یعنی مجموعه باغ وحش ارم منتقل شد.

معاون مدیرکل و رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با بیان این موضوع که انتقال این گونه به مجموعه باغ وحش ارم نیازمند هماهنگی های لازم و سیر مراحل قانونی بوده است، اظهار کرد: با توجه به شرایط جسمی و روحی این گونه حیات وحش و همچنین حساسیت‌های به وجود آمده در خصوص نحوه نگهداری آن در گذشته، لازم بنظر می‌رسید قبل از انتقال آن به محل جدید، اقدامات قانونی و هماهنگی های لازم صورت پذیرد.

برنا همچنین در خصوص سلامت جسمانی باران این شامپانزه سه ساله گفت: در حال حاضر وضعیت جسمانی این شامپانزه مساعد بوده و باتوجه به نحوه زندگی گذشته آن و عادی شدن شرایط جدید، تا مدتی نیاز به مراقبت ویژه دارد.

وی با بیان این مطلب که شامپانزه از گونه های غیر بومی بوده و نگهداری آن شرایط خاصی دارد، افزود: شامپانزه ها از گونه هایی هستند که بصورت گروهی زندگی می کنند و برای نگهداری و ادامه حیات ابتدا می بایست شرایط زیستی آن فراهم باشد از این رو با درنظر گرفتن شرایط خاص این گونه و احتمال ایجاد و انتقال انواع بیماری های خطرناک مشترک بین انسان و حیوان، نگهداری آنها در اماکن مسکونی غیر منطقی است.

برنا افزود: براساس توافق بعمل آمده دامپزشک سابق ارم می تواند کماکان مسئولیت نظارت بر شرایط نگهداری باران را در باغ وحش ارم بر عهده داشته باشد.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها