استرالیا و نیوزلند میزبان جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ شدند

شورای فدراسیون جهانی فوتبال فیفا، استرالیا و نیوزلند را به عنوان میزبان رقابت‌های جام جهانی فوتبال زنان در سال ۲۰۲۳ انتخاب کرد.

استرالیا و نیوزلند میزبان جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ شدند

پیشنهاد مشترک استرالیا و نیوزلند برای میزبانی جام جهانی فوتبال زنان در سال ۲۰۲۳، در شورای فیفا بیشترین رای را به دست آورد و این ۲ کشور میزبان دوره بعدی این رقابت ها خواهند بود.

شورای فدراسیون جهانی فوتبال برای انتخاب میزبان جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ امروز (پنجشنبه) از طریق ویدئو کنفرانس اقدام به رای گیری کرد که طی آن پیشنهاد مشترک استرالیا و نیوزلند اکثریت آرا را به دست آورد.

در حالی که با کنار کشیدن برزیل و ژاپن از میزبانی این رقابت‌ها فقط ۲ پیشنهاد کلمبیا و استرالیا - نیوزلند باقی‌مانده بود، پیشنهاد کشور‌های اقیانوسیه از مجموع ۳۵ آرا ۲۲ رای به دست آورد و پیشنهاد کلمبیا فقط ۱۳ رای کسب کرد.

به دنبال موفقیت چشمگیر جام جهانی ۲۰۱۹ فرانسه و با تصمیم شورای فیفا، جام جهانی۲۰۲۳ برای اولین ‌بار با ۳۲ تیم برگزار خواهد شد. همچنین این اولین باری است که این مسابقات به میزبانی ۲ کشور از ۲ کنفدراسیون مختلف (آسیا -اقیانوسیه) برگزار می‌شود.

گفتنی است، برزیل و ژاپن هم برای میزبانی این رقابت‌ها نامزد شده بودند که ماه گذشته میلادی برزیل و سه روز قبل نیز ژاپن نامزدی خود را پس گرفتند. مشکلات مالی ناشی از کووید ۱۹ علت اصلی کناره گیری این کشور عنوان شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها