سرتیپی:‌آمار تماشاگران سینما بیشتر از اعداد اعلام شده است

پخش‌کننده فیلم «شنای پروانه» گفت: آماری که از تعداد مخاطبان دو فیلم جدید سینماها اعلام شده کمتر از میزان واقعی حضور مخاطبان است.

سرتیپی:‌آمار تماشاگران سینما بیشتر از اعداد اعلام شده است

علی سرتیپی، مدیر پردیس سینمایی کورش درباره ارزیابی خود از استقبال مردم از سینما بیان کرد: در حال حاضر هنوز تمام سینماهای کشور بازگشایی نشده و مثلا در شهر شیراز تازه از دیروز عصر سینماها شروع به کار کرده‌اند و شاید نتوان خیلی دقیق بررسی کرد، اما در همین سه روز اول بازگشایی می‌توان گفت که قطعا میزان مخاطب به یک سوم سال قبل خود رسیده است و خود ما هم در پردیس کورش با کاهش یک سوم تا یک چهارم مخاطب نسبت به گذشته روبرو بودیم، با این حال امیدوارم این روند در روزهای آینده بهتر شود.

او با اشاره به آمار 44 هزار نفری استقبال مردم از سینماها پس از بازگشایی افزود: ظرفیت 50 درصدی سالن‌ها بخاطر شرایط کرونا بویژه در ساعت‌های پیک مشکلاتی به همراه دارد، چون ظرفیت سالن‌ها بخصوص اگر سالن کوچک باشد زود پر می‌شود و مخاطب نمی‌تواند بلیت تهیه‌ کند. ضمن اینکه هنوز تعدادی از سالن‌ها به سامانه سمفا وصل نشده‌اند و بر همین اساس به نظرم آمار اعلام شده پایین‌تر از رقمی است که در واقعیت وجود دارد.

وی در این‌باره به نبود تبلیغ‌های شهری و تلویزیونی اشاره کرد و گفت: دو فیلم «شنای پروانه» و «خوب، بد، جلف 2» بدون تبلیغ، سه روز اول بازگشایی سینما را پشت سر گذاشتند و من هنوز هیچ تبلیغی از شهرداری ندیدم، هیچ تیزر پخش شده‌ای از تلویزیون ندیدم و بدون این‌ها می‌شود گفت که یک شروع خوب در سینماها داشتیم.

سرتیپی درباره برخی اعتراض‌ها به رعایت نشدن موارد بهداشتی از جمله زدن ماسک توسط تماشاگران بیان کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی در سینماها رعایت می‌شود و تلاش بر این است که که نکات بهداشتی هم رعایت شود، اما به نظرم یک جریانی هست که اصلا علاقه ندارد سینماها راه بیفتند. این در حالی است که آمار رسمی نشان می دهد حدود 80 درصد مردم دیکر مثل قبل نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند پس باید به مردم آموزش داد که از ماسک استفاده کنند نه اینکه سینما را ببندیم.د.

او در پایان درباره کامل نبودن سامانه سمفا که آمار را بی‌واسطه در اختیار نمی‌گذارد و چه لزومی داشت وقتی آماده نیست بهره‌برداری شود؟ گفت: به دلیل آنکه سیستم بلیت فروشی و آمار مخاطبان از پایه تغییر کرده بود امکان اینکه سیستم‌های قبلی را حفظ کرد وجود نداشت، اما سمفا هم در حال تکمیل شدن است و فکر می‌کنم اگر سه روز یا یک هفته آمار دقیق نداشته باشیم بهتر است چون در نهایت با سیستم درست‌تری کار ادامه پیدا می‌کند.

روابط عمومی سازمان سینمایی اعلام کرده است: تا شب گذشته حدود 44 هزار نفر به سینماها رفته‌اند که از این تعداد حدود ۶۰ درصد به «شنای پروانه»، ۲۵ درصد به فیلم «خوب بد جلف ۲» و ۱۵ درصد به فیلم‌های دیگر اختصاص داشته‌اند.

منبع: ایسنا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها