دیه فوت‌شدگان از کرونا در برنامه‌های دورهمی فسا بر عهده صاحب مجالس است

در صورتی که فردی از شرکت‌کنندگان در مجالس دورهمی به کرونا مبتلا شود، علاوه بر تامین هزینه درمان چنینن فردی از سوی صاحب مجلس، در صورت فوت او دیه کامل آن نیز بر عهده برپاکننده این مجالس است.

دیه فوت‌شدگان از کرونا در برنامه‌های دورهمی فسا بر عهده صاحب مجالس است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: بر اساس هماهنگی‌هایی‌که این دانشگاه با مقامات قضایی این شهرستان انجام داده، در صورتی که فردی از شرکت‌کنندگان در مجالس دورهمی به کرونا مبتلا شود، علاوه بر تامین هزینه درمان چنینن فردی از سوی صاحب مجلس، در صورت فوت او به دلیل این بیماری، دیه کامل آن نیز بر عهده برپاکننده این مجالس است.

جلال کریمی، اظهار داشت: با توجه به این تصمیم از این پس در صورت برگزاری هرگونه مجلس عروسی، ترحیم، تولد و ... حتی به صورت خانگی در صورتی که فردی در جریان برگزاری این مراسم‌ها به کرونا مبتلا شود، تمام هزینه‌های درمان و عوارضی که در زمینه بیماری برای وی پیش می‌آید تا رسیدن به بهبودی کامل بر عهده صاحب مجلس است

وی ادامه داد: افزون بر این، صاحبان مجالس عروسی و عزاداری در شهرستان فسا باید دیه فردی را که به دلیل شرکت در اینگونه مجالس به کرونا مبتلا شده و بر اثر این بیماری فوت کرده است، پرداخت کنند.

کریمی، با اشاره به تشدید بحران کرونا در شهرستان فسا، برای قطع زنجیره انسانی انتقال این ویروس بر موضوع خودداری شهروندان از برگزاری مراسم جمعی و دورهمی تاکید کرد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده تا ظهر امروز (هفتم تیرماه 99) تاکنون ۲۲۰ هزار و ۱۸۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۲۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۳۶۴ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ابراهیم ایرانپور مبارکه
    0

    اکنون که بحمدالله با همکاری دستگاه قضایی ودانشگاه علوم پزشکی طرحی پیاده گردیده که در صورتی که افراد در جلسات دورهمی در صورت ابتلا به ویروس کرونا صاحب مجلس دورهمی ملزم به پرداخت هزینه های درمان افراد آلوده ودر صورت فوت آنان ملزم به پرداخت دیه به خانواده متوفی گردند .جا دارد دستگاه قضایی با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تهیه لایحه یا طرحی وتصویب در مجلس شورای اسلامی در جهت برخورد باخاطیان وجلوگیری از شیوع کرونا ومیزان تلفات اقدام نمایند .چندی پیش در شهرستان مبارکه در محله وینچه واکنون در محله سرارود مبارکه آمار وحشتناکی از آلودگی افراد به ویروس کرونا وشیوع آن در بین مردم ورعب ووحشت در بین مردم بوجود آمده .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها