دوره‌های فروش مجازی برای هنرمندان صنایع دستی استان مرکزی برگزار می‌شود

متولیان صنایع دستی استان مرکزی از ارائه خدمات بیشتر به هنرمندان این عرصه از قبیل برگزاری دوره‌های فروش مجازی و آموزش مجازی به منظر بهره‌برداری هنرمندان فعال صنایع دستی و بیمه تکمیلی این قشر خبر می‌دهند.

دوره‌های فروش مجازی برای هنرمندان صنایع دستی استان مرکزی برگزار می‌شود

احیای صنایع دستی و توسعه آن به عنوان یک صنعت پاک و درآمدزا به عوامل مختلفی بستگی دارد که بیمه برای هنرمندی که این صنعت هنری را خلق می‌کند یکی از نکات مهمی است که نقشی اثرگذار در انگیزه خلق آثار توسط هنرمندان دارد.

بهمن‌ماه سال 97 بود که معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همزمان با نخستین روز از دهه فجر خبر خوش بیمه هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی را به این جامعه اعلام کرد.

خبری که مشابه آن بارها از سوی مسئولان مربوطه شنیده شده و در حد همان حرف باقی مانده است و شامل نکته جدیدی نبوده، براساس اعلام این معاونت از سال 90 که بیمه هنرمندان به دلایل مختلف با مشکلات زیادی روبه‌ رو و بعد متوقف شد، یکی از اصلی‌ترین نیازهای این قشر که در هر مراسم و دیداری با مسئولان مطرح می‌شد بیمه بود.

بیمه یکی از ابتدایی‌ترین درخواست‌ها و نیازهایی است که یک شهروند باید مطالبه کند، حال باید پرسید جایگاه هنر و هنرمند در جامعه امروز ما کجاست و چه میزان ارزشمند است؟

متاسفانه جامعه هنری کشور برای یک بیمه معمولی 8 سال وعده‌های عمل نشده می‌شنوند.

هنرمندان صنایع‌دستی استان مرکزی بیمه تکمیلی می‌شوند

قاسم کاظمی، معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به دغدغه هنرمندان نسبت بیمه تکمیلی گفت: با توجه به تفاهم‌نامه همکاری بین این اداره‌ کل و بیمه کارآفرین، نام‌نویسی هنرمندان برای دریافت خدمات بیمه تکمیلی آغاز می شود.

وی افزود: بیمه تکمیلی هنرمندان صنایع دستی با تشکیل صندوق مالی در یکی از بانک‌های عامل توسط 3 نفر از هنرمندان به عنوان اعضای اصلی انجام می‌شود.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های فروش مجازی و آموزش مجازی به منظر بهره‌برداری هنرمندان فعال صنایع دستی تا مردادماه امسال انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها