افتتاح ۱۹ پروژه آب‌رسانی برکت در کهگیلویه و بویراحمد

در جریان سفر مدیرعامل بنیاد برکت به استان کهگیلویه و بویراحمد، ۱۹ پروژه آب‌رسانی با پوشش ۶۰ روستا در این استان به بهره‌برداری رسید.

افتتاح ۱۹ پروژه آب‌رسانی برکت در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل بنیاد برکت به استان کهگیلویه و بویراحمد، در دیدار با آیت‌الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به طرح‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت در استان گفت: ۱۵۶ طرح عمرانی شامل ۴۴ مدرسه، ۵۰ مرکز فرهنگی مذهبی، ۲۶ طرح آب‌رسانی، ۱۸ پل راه، ۱۱ مرکز بهداشتی درمانی و ۷ پروژه دیگر را در دست اقدام داریم که از این تعداد، ۱۰۳ پروژه افتتاح و تکمیل شده است.
وی، سرمایه‌گذاری بنیاد برکت در پروژه‌های عمرانی و زیربنایی استان کهگیلویه و بویراحمد را ۶۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: علاوه بر طرح‌های یاد شده، در حال احداث ۶۵۰ واحد مسکن برای محرومین در استان نیز هستیم.
مدیرعامل بنیاد برکت به استان کهگیلویه و بویراحمد، درباره طرح‌های آب‌رسانی این بنیاد در سراسر کشور نیز تصریح کرد: احداث ۱۹۶ طرح با ۶۷۱ زیرپروژه و ۱۰۱۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده را در دستور کار داریم که از این تعداد، ۱۰۳ طرح با ۵۰۴ زیرپروژه تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.
امیر حسین مدنی، با اشاره به فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار کرد: اجرای ۱۰۳۶ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور با حجم سرمایه‌گذاری ۹۴۰ میلیارد ریال باعث ایجاد بیش از ۴ هزار فرصت کسب و کار در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان شده است. بنیاد همچنین با هدف توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و اشتغال‌زایی از طریق حمایت از بنگاه‌های اقتصادی، با ۶ واحد صنعتی و تولیدی در استان مشارکت داشته و ۶۰۰ میلیارد ریال در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است.
وی، با اشاره به خدمات گسترده‌ این بنیاد در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: در زمینه مدرسه‌سازی در حال ساخت ۱۰۰۰ مدرسه دوم هستیم. امسال نیز بیش از ۲۲۰ مدرسه را تکمیل کرد و تحویل می‌دهیم که در مجموع، تا پایان امسال تعداد مدارس افتتاح شده برکت به یک‌هزار و ۵۵۰ مدرسه می‌رسد و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل خواهند شد.
مدیرعامل بنیاد برکت به استان کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: در استان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ساخت ۴۴ مدرسه را هدف‌گذاری کرده ایم که تا به امروز ۲۷ مدرسه افتتاح شده است.
مدنی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت همچنین در مجموع ۲۴۰ مرکز درمانی و جامع سلامت را در سراسر کشور به بهره‌برداری رسانده یا در دست ساخت دارد که ۱۱ مرکز در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
وی، بیان کرد: به دنبال ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای حداقل دو معلول هستیم که ۶۶ مسکن از این تعداد در کهگیلویه و بویراحمد ساخته می‌شود.
دو پروژه آب‌رسانی واقع در شهر چیتاب شامل حفر یک حلقه چاه، تجهیز یک حلقه چاه و سه کیلومتر خط انتقال و روستای دره‌بید علیا توسط مدیرعامل بنیاد برکت افتتاح شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها