محبوبیت رهبر حزب کارگر در میان انگلیسی‌ها بیشتر از بوریس جانسون است

بر اساس نتایج یک نظرسنجی درصد بیشتری از انگلیسی‌ها معتقدند رهبر جدید حزب کارگر این کشور نسبت به نخست وزیر فعلی عملکرد بهتری در رهبری کشورشان خواهد داشت.

محبوبیت رهبر حزب کارگر در میان انگلیسی‌ها بیشتر از بوریس جانسون است

به نقل از روزنامه گاردین، بر اساس نظرسنجی که از سوی موسسه Opinium صورت گرفته، کر استارمر، رهبر جدید حزب کارگر انگلیس در شش هفته گذشته درصد محبوبیتش به میزان دو درصد از بوریس جانسون، نخست وزیر محافظه‌کار فعلی این کشور بیشتر بوده است. اما حزب محافظه‌کار به میزان چهار درصد رای بیشتری نسبت به حزب کارگر کسب کرده است.

در عین حال اکثریت رای‌دهندگان با عملکرد دولت انگلیس در قبال بحران شیوع ویروس کووید-۱۹ مخالفت کرده‌اند.

تقریبا از هر پنج نفر سه نفر معادل ۵۹ درصد معتقدند ظرفیت فعلی آزمایش گیری در کشورشان کفایت می‌کند و ۵۷ درصد هم با به کارگیری نظام آزمایش گیری و ردیابی مخالفت کرده‌اند. در عین حال از مجموع ۲۰۰۲ بزرگسال شرکت کننده در این نظرسنجی تعداد زیادی در بحران شیوع کروناویروس "مزایایی" یافته‌اند.

یک سوم از آنها گفتند که از زمان آغاز دوران قرنطینه مربوط به شیوع کروناویروس در ماه مارس پول بیشتری برای خرج کردن داشته یا مشغول پس انداز کردن بوده‌اند.

نیمی از آنها بهتر توانسته‌اند امور حال حاضر را مدیریت کنند در حالی که ۴۲ درصد نیز کتابهای بیشتری خوانده‌اند و ۳۰ درصد به طور کلی وقت خود را بیشتر صرف خواندن کرده‌اند.

در عین حال ۳۶ درصد هم می‌گویند هنگامی که محدودیتها برداشته شوند پول کمتری را برای خرید صرف خواهند کرد و یک سوم نیز به طور کلی مثل قبل در رستورانها و بارها وقتشان را صرف نخواهند کرد.

آدام دراموند، مقام ارشد شرکت Opinium عنوان کرد: به لحاظ سیاسی هنجار جدیدی به وجود آمده و برای اولین بار در یک دهه گذشته حزب کارگر رهبری داشته که فراتر از این حزب عمل می‌کند، در حالی که حزب محافظه‌کار به عکس رهبری دارد که پایین‌تر از سطح این حزب عمل می‌کند و این دو دستگی در قبال ترجیح رای‌دهندگان برای نخست وزیری بازتابی از این واقعیت است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها