هیچ ‌کدام از زندان‌های استان زنجان بیمار کرونایی ندارد

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان گفت: هیچ مددجویی در زندان مبتلا به بیماری کرونا نشده است.

هیچ ‌کدام از زندان‌های استان زنجان بیمار کرونایی ندارد

محمد جوادی، ظهر امروز در نشست خبری هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: توانمندسازی و بازتوانی زندانیان از اهداف مهم اداره‌کل زندان‌ها در حمایت از زندانیان است و بحث اصلاح مجرمان باید جزو برنامه‌های تحولی باشد و اصولا ما معتقدیم بسیاری از گرفتاری‌های جامعه ناشی از ضعیف بودن باورهای دینی است، از همین رو فعالیت‌های فرهنگی اهمیت بسیاری در زندان‌ها دارد.

وی، با اشاره به فعالیت روحانیون در زندان‌ها و همکاری با فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی، افزود: خوشبختانه برنامه‌های خوبی برای مددجویان انجام شده و آموزش قرآن نیز مورد توجه قرار گرفته است؛ به‌ طوری‌ که در حال حاضر ۶۵ زندانی از یک تا ۳۰ جزء از قرآن را حفظ هستند و در این بخش استان زنجان ۵ رتبه کشوری توسط مددجویان و سربازان، کسب شده است.

این مسئول با اشاره به فعالیت کانون اصلاح و تربیت استان، ادامه داد: این کانون نیز فعالیت‌های فرهنگی بسیاری انجام می‌شود تا این نوجوانان سالم را به آغوش خانواده بازگرداند. در کانون اصلاح و تربیت زندانی که به خاطر قتل عمد در این کانون باشد نداریم و در استان زنجان ستاد صبر اقدامات بسیاری در این حوزه انجام داده است.

جوادی، تصریح کرد: با اقدامات خوبی که در استان زنجان در رابطه با بخشش قصاص صورت گرفته است و جلب رضایت هم شده است. در بحث بیماری کرونا جرایمی که امنیت جامعه را به خطر نیاندارند به مرخصی رفتند که در این حوزه استان زنجان جزو استان‌های برتر است. آثار مثبت مرخصی زندانیان بیشتر از در زندان ماندن آن‌ها بود و از این دیدگاه آسیب‌های اجتماعی ناشی از زندانی بودن افراد کاهش پیدا کرد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان یادآور شد: با توجه به لزوم انتقال زندان‌ها از داخل شهر به بیرون، این مسئله برای شهر زنجان در اولویت قرار دارد و سه محل برای این کار پیش‌بینی شده که یکی از آنان پس از تایید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سازمان زندان‌ها، به عنوان زندان جدید تایید می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه تاکنون ۳۵ درصد از زندانیان محکوم واجد شرایط در رشته‌های صنعتی مختلف و کشاورزی مشغول فعالیت هستند، عنوان کرد: همچنین برای حمایت از زندانی پس از آزادی نیز از ۱۴۶ نفر زندانی حمایت شده و همکاری بانک‌های طرف قرار داد تسهیلات خود اشتغالی به زندانیان اعطا شده است. همچنین ۵۶۵ خانواده توسط انجمن حمایت از زندانیان حمایت شدند؛ چراکه حمایت از ارکان خانواده یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که توسط اداره‌کل زندان‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

این مسئول از توزیع ۳۱۱۱ سبد غذایی در سال گذشته و امسال خبر داد و گفت: پرداخت هدیه نقدی به میزان ۵ میلیارد ریال نیز از دیگر اقداماتی است که توسط اداره‌کل زندان‌ها انجام شده است. همچنین در بحث جرائم کیفری استان زنجان در کاهش ورودی و موجودی جزو استان‌های برتر فرار گرفته است.

جوادی، با اشاره به اینکه در بحث پابند الکترونیکی نیز استان زنجان جزو استان‌های برتر است، اظهار کرد: در این زمینه ۵۶ زندانی از پابند استفاده کرده‌اند و با توجه به بیماری‌یابی، مرخصی و تب‌سنجی‌های روزانه انجام‌شده، هیچ مددجویی در زندان مبتلا به بیماری کرونا نشده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با بیان اینکه امسال به خاطر بیماری کرونا جشن گلریزان به صورت مجازی برگزار شد، خاطرنشان کرد: امسال کمک‌های نقدی در استان زنجان ۵۳ درصد افزایش یافت. همچنین ۱۷۹ زندانی با بدهی ۳۷ میلیارد تومان آزاد شدند که گذشت ۲۵ درصدی شکات تاثیر بسزایی در آزادی این زندانیان داشته است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها