دستگیری سرکرده باند مأموران قلابی شرق تهران

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی از دستگیری عامل اصلی باند مأموران قلابی شرق تهران خبر داد.

دستگیری سرکرده باند مأموران قلابی شرق تهران

سرهنگ سعید راستی رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی اظهار داشت: پنجم تیرماه امسال دو تن از شهروندان به مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی با در اختیار داشتن پرونده‌ای مبنی بر دستگیری متهم مراجعه کرده که به دنبال آن تیمی از ماموران این مرکز مسئولیت پرونده را در خصوص شناسایی مخفیگاه متهم و دستگیری وی بر عهده گرفتند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: هر دو شاکی در اظهارات مشابهی عنوان داشتند، در خصوص تشکیل پروند‌ه‌ها به دستگاه قضا مراجعه کرده بودیم، فردی که مدعی بود با مقامات عالی رتبه کشوری در ارتباط است و می‌تواند مشکل ما را در کمترین زمان و به سرعت حل کند، آشنا شدیم. به درخواست وی ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال به حسابش و یا حساب‌هایی که وی معرفی می‌کرد، واریز کردیم.

وی گفت: مال باختگان اظهار داشتند، به دنبال واریزی وجه به حساب‌های اعلامی به دفترخانه اسناد رسمی مراجعه و وکالت نامه محضری برای پیگیری پرونده به وی اعطا کردیم. بعد از گذشت مدتی متهم اظهار کرد برای پرداخت دستمزد به متصدیان قضا ۱۵ سکه و یک هزار و ۷۰۰ دلار می‌بایستی پرداخت کنیم. با پرداخت این وجوه متهم همچنان به خواسته‌های خود ادامه داد تا در نهایت ما را مجبور به امضای تعدادی برگ سفید امضا در خصوص اموالمان کرد و بدین ترتیب تصمیم گرفتم به دستگاه قضا اعلام شکایت کنم.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در تحقیقات اولیه مشخص شد که متهم با عناوین قضایی و نظامی از افراد دیگری نیز کلاهبرداری و تعدادی افراد قوی هیکل را برای مانور‌های متقلبانه‌اش اجیر کرده است، افزود: در تحقیقات و رصد‌های اطلاعاتی مخفیگاه وی در حکیمه تهران پارس شناسایی و با دستور قضایی مراقبت‌های ویژه از این مکان آغاز شد.

رئیس مرکز عملیات پلیس امینت عمومی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: ماموران مراقبت‌های ویژه را ادامه دادند تا اینکه روز گذشته زمانی که متهم با خودرواش قصد خروج از مخفیگاهش را داشت، در نزدیکی محل سکونتش مشاهده و دستور ایست صادر کردند.

وی با بیان اینکه متهم بدون توجه به هشدار ماموران به سرعت وارد آزادراه تهران-پردیس شد، افزود: ماموران موفق شدند پس از تعقیب و گریزی متهم را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تا کنون ۷ تن از شاکیان شناسایی شده اند، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموالی که متهم بدین طریق به دست آورده است را بیش از ۱۰ میلیارد ریال برآورده کرده اند.

به گفته سرهنگ راستی، تحقیقات برای کشف جزئیات پرونده و دستگیری سایر اعضای این باند ادامه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها