سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان:

از کاهش تعداد سربازان آمریکایی استقبال می‌کنیم

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد: تعداد نظامیان آمریکایی تعیین کننده روابط میان دو کشور نیست و از تصمیم پنتاگون برای کاهش شمار سربازان خود در افغانستان استقبال می‌کنیم..

از کاهش تعداد سربازان آمریکایی استقبال می‌کنیم

به نقل از آناتولی، صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در کنفرانس خبری در مورد کاهش تعداد نظامیان آمریکایی به ۸ هزار نفر در این کشور گفت: روابط دولت افغانستان با ایالات متحده آمریکا بر اساس تعهدات دوجانبه‌ استوار است. شمار سربازان آمریکایی تعیین کننده روابط بین دو کشور نیست.

وی با بیان اینکه تعداد سربازان آمریکایی در افغانستان برای آموزش و مشاوره نظامیان کشور کافی است٬ تصریح کرد که حضور "ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان" همچنان ادامه خواهد یافت.

صدیقی گفت: دولت افغانستان از تصمیم وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» مبنی بر اینکه حداقل ۸ هزار نیروی آمریکایی در افغانستان باقی خواهند ماند٬ حمایت می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که نیروهای این کشور در افغانستان تا ۸ هزار نفر کاهش خواهد یافت و کاهش بیشتر تعداد سربازان به شرایط امنیتی افغانستان و پایبندی طالبان به توافقنامه صلح بین آمریکا و این گروه بستگی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد آغاز روند گفتگوهای بین‌الافغانی اعلام کرد که تیم مذاکره کننده دولت افغانستان آماده گفتگو با گروه طالبان است. اما گروه طالبان برای آغاز این روند مشکل دارد و حکومت هیچ مشکلی ندارد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها