افت ۷۰ درصدی نرخ نوبرانه‌ها

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: قیمت میوه‌های نوبرانه از زمان ورودشان به بازار مصرف (حدود دو ماه قبل) تاکنون بین ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش یافته است.

افت ۷۰ درصدی نرخ نوبرانه‌ها

اسدالله کارگردرباره آخرین وضعیت میوه‌های نوبرانه گفت: در حال حاضر این میوه‌ها به تولید و عرضه انبوه رسیده اند و نباید لفظ نوبرانه را برای آنان اطلاق کرد.

وی اضافه کرد: قیمت این میوه‌ها از زمان ورودشان به بازار مصرف (حدود دو ماه قبل) تاکنون بین ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش یافته به عنوان مثال قیمت گیلاس در آن زمان بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان در هر کیلوگرم بود اما در حال حاضر قیمت این میوه کاهش چشمگیری داشته چرا که تولید میوه در سال جاری وضع بسیار مطلوبی دارد و عرضه زیاد است.

این فعال بخش خصوصی قیمت هر کیلوگرم گیلاس تک دانه در میدان مرکزی میوه و تربار تهران را در حال حاضر بین ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت گیلاس صورتی نیز بین ۸ تا ۱۶ هزار تومان است. همچنین قیمت گیلاس مشکی بین ۸ تا ۱۵ هزار تومان است.

لازم به یادآوری است که این نرخ‌های میدان مرکزی میوه و تربار است و با احتساب ۳۵ درصد هزینه حمل و سود خرده فروشی در میوه فروشی‌های سطح شهر عرضه می‌شود.

کارگر قیمت هرکیلوگرم هلوی پیش رس در میدان مرکزی میوه و تربار تهران را بین ۴ تا ۱۰ هزار تومان، هلوی هسته جدا را بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان، زرد آلوی بادامی را بین ۵ تا ۱۲ هزار تومان، زرد آلوی قیسی را بین ۴ تا ۸ هزار تومان و زرد آلوی شیراز را بین ۱۵ تا ۲۸ هزارتومان و زرد آلوی کاشان را نیز بین ۴ تا ۸ هزار تومان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه قیمت انواع میوه روند کاهشی در بازار دارد، پیش بینی کرد: قیمت این میوه‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد دیگر نیز طی هفته‌های آینده کاهش داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از کاهش حدود ۸ هزارتومانی قیمت موز نیز خبر داد و افزود: نرخ این میوه در هر کیلوگرم به ۸ تا ۱۲ هزارتومان رسیده است چرا که عرضه آن زیاد شده و در فصل تابستان با توجه به ورود میوه‌های سردرختی تقاضا برای موز کاهش می‌یابد.

افت ۷۰ درصدی نرخ نوبرانه‌ها

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها