ممانعت از عرضه تخم مرغ‌های بدون نشان در خراسان‌جنوبی

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: جهت حفظ سلامت مردم از عرضه تخم مرغ‌های بدون نشان در خراسان‌جنوبی جلوگیری می‌شود.

ممانعت از عرضه تخم مرغ‌های بدون نشان در خراسان‌جنوبی

محمد اصغرزاده، با اشاره به اینکه از مهمترین دغدغه‌های ما در حوزه‌های دامپزشکی حفظ سلامت مردم است، بیان‌کرد: در این راستا اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی خراسان‌جنوبی در همه استان به صورت دو شیفت کار می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: معدوم سازی محصولات دامی غیرمجاز با رضایت شخص، تشکیل پرونده در تعزیرات و یا با تشکیل پرونده قضایی در دادستانی‌ها صورت می‌گیرد.

اصغرزاده، ادامه‌داد: تمامی ۱۰ تن محصول دامی معدوم شده از ابتدای سال در خراسان‌جنوبی با رضایت خود اشخاص و پذیرش غیر بهداشتی بودن محصول عرضه شده صورت گرفته است.

وی، افزود: فراورده‌های دامی در بسیاری از موارد حین کشتار و یا بعد از کشتار دچار بیماری‌های عفونی می‌شوند که ما از عرضه و توزیع این فرآورده‌ها با نظارت بر کشتارگاه‌ها، مرغ فروشی‌ها و قصابی‌ها جلوگیری می‌کنیم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی، گفت: از عرضه و فروش تخم‌مرغ‌های بدون نشان که مشخص نیست از چه مکانی تهیه شده است نیز در راستای حفظ سلامت عموم مردم خودداری می‌کنیم.

اصغرزاده، در زمینه قاچاق و عرضه خارج از چرخه فرآورده‌های دامی اظهار کرد: اختلاف قیمت محصولات دامی در خراسان‌جنوبی با استان‌های همسایه می‌تواند زمینه‌ساز عرضه خارج از چرخه این محصولات شود که یک آسیب است.

وی، بیان‌کرد: با توجه به اینکه گوشت قرمز و گوشت مرغ توسط وسایل نقلیه سردخانه دارِ مجوز دار حمل و نقل می‌شود این عرضه خارج از چرخه بیشتر در مورد محصولاتی چون تخم‌مرغ رخ می‌دهد که در این زمینه نیز باید تدبیری اندیشیده شود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها