نایب‌رییس اتحادیه مشاوران املاک پیش‌بینی کرد

قیمت مسکن تا مهر از مرز تورم عبور نمی‌کند

نایب‌رییس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به توقف معاملات مسکن پس از شیوع کرونا ویروس، جدیدترین پیش‌بینی قیمت مسکن در شهرهای بزرگ و کوچک را تشریح کرد.

قیمت مسکن تا مهر از مرز تورم عبور نمی‌کند

نائب رییس اول اتحادیه مسکن تهران در گفت و گو با خبر فوری اظهار داشت: وضعیت معاملات مسکن کشور در یک رکود تورمی به سر می برد و میزان معاملات نسبت به ماه و سال گذشته کاهش زیادی داشته است.

حسام عقبایی با اشاره به این که قیمت مسکن از ابتدای سال تا کنون سیر صعودی داشته است، ادامه داد: با این حال هنوز رشد قیمت ها در حوزه مسکن هنور به حد تورم عمومی کشور نرسیده است.

وی با تصریح این موضوع که پیش بینی می کنیم قیمت مسکن در سال 99 به مرز تورم نمی رسد بیان کرد: بعضا اشاره می کنند قمیت ها روز به روز در حال افزایش است؛ اما اما پیش بینی می کنیم که قیمت ها همانند سال 98 سونامی گونه نخواهد بود.
عقبایی خطاب به مردم تاکید کرد: علی رغم شکل گرفتن موج گرانی در سال اری قیمت مسکن همانند سال قبل جهشی نیست اما احتمالا تا سقف تورم در شهرهای بزرگ و کمتر از نرخ تورم شهرهای کوچک خواهد بود.

وی با بیان اینکه در مجموع رکود تورمی در بازار مسکن حاکم خواهد بود افزود: متاسفانه بر اساس آمار اعلامی خود دولت درصد اجاره نشینی در شهرهای بزرگی مثل تهران به مرز 44 درصد رسیده است.

وی اظهار کرد: تورم عمومی کشور و رشد قیمت اجاره بها متناسب با رشد درآمد مردم نیست؛ رشد حقوقی مردم بین 20 تا 25 درصد اما تورم در همین فرودین ماه طبق اعلام مرکز آمار ایران 30.02 درصد بوده است.

وی اذعان کرد: من پیش بینی آرامش در بازار مسکن را به مردم می دهم، موج ها و جلسات متعددی که در دولت گذاشته می شود به منظور افزایش بیشتر قیمت مسکن نخواهد بود بلکه برای کنترل قیمت مسکن است.

عقبایی یادآور شد: سال قبل که قیمت مسکن 100 درصد افزایش داشت اما قیمت اجاره بها از مرز 30 درصد افزایش عبور نکرد زیرا قدرت تقاضا در بازار بسیار مهم است.

وی با تصریح این موضوع که مسئله مسکن مربوط به یک وزارت خانه نیست گفت: قانون اساسی می گوید تامین مسکن متناسب از وظایف دولت است و دولت تکلیف دارد که برای مردم مسکن تامین کند.

وی با اشاره به این که 45 درصد از اقتصاد کلان کشور مربوط به مسکن است اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی به دلیل فرابخش بودن نیاز دارد که نهادهایی مثل شهرداری، بنیاد مسکن، وزارت نیرو، جهادکشاورزی، امور اراضی، بانک ها و غیره باید به دولت کمک کنند که بتوانند وضعیت موجود را کنترل کند.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • ناشناس
    0

    دقیقا مرز تورم کجاست؟

  • ح
    0

    رسوب امثال جنابعالی در حوزه مسکن کشور و ملت را گرفتار نموده لطفا دست از سر ملت بردارید..

  • کاربر ناشناس
    0

    شما کار شناس نیستی شما دلالی

  • .
    0

    دلال نظر نده

  • بینام
    0

    دولت وحکومت خود خواستار افزایش قیمت ها هستند واز قبل از زبان این اشخاص حرفای جاری می‌کنندطوری با اظهار نظر این اشخاص به جامعه القا می‌کنند اگر این طور نبود باید می‌زدند تو دهن این شخص که در باره گرانی در آینده حرف نزن خلاصه کلام مقصر اصلی خود حکومت است باید مردم حساب خود را با حکومت روشن کنند نه دلال وغیره

  • مستاجر
    0

    نفسشون از جای گرم در میاد، خودشون سیرن،فکر کسی نیستن....

  • محمود استرکی
    0

    من یک خانه ۵۴متری را ۵۴ میلیون رهن دادم با پول پیشی که گرفته ام یک دست مبل و یک یخچال خریده ام قیمت خانه ام ۵۰۰ میلیون است اجاره بها بر اساس ارزش ملک یک پنجم ارزش ملک میباشد حالا چقدر اضافه کنم

  • بهروز
    0

    اخه چرا خودتون رو زدین به خواب؟ قیمت برنج که توسط دولت وارد میشه یا میشه گفت حداقل توسط دولت میشه وارد بشه از پارسال تا امسال سه برابر شده چطوری توقع دارین قیمت خونه و اجاره بالا نره؟؟؟

  • مریم باقری
    0

    تاکی باید بی قانونی رو تحمل کنیم یعنی واقعا نمی بینید چی سر مردم آوردید بسسسسسسه دیگه دست از سر مردم بردارید

  • اریو
    0

    این هر کی هست داره راجب ی جامعه و منلکت دیگ غیر از ایران صحبت میکنه وگرنه توسال 99 و بعد از تورم های وحشتناک سال 97&98 دوباره قیمت حداقل 70~80 درصد در سال99گرونتر شد مرگ برا اینجور کارشناسا و مسولین کمترین مجازاته

  • صداقت(فعال مردمی)
    0

    جناب چطوری از شهرهای کوچک خبر دارند وقتی که ازبی درامدی 2یا 3خانواده دریک واحد مسکونی زندگی می کنند.وقتی نمی توانی پول اجاره را تامین کنی مجبوری البته در شهرهای کوچک طوری ساختمان بگیری که هر خانواده دریک اتلق رزندگی کند ایا این امارها را چطوری حساب کرده ای شما،سفری به جنوب غرب بیا تا شمار زیادی ازاین خانوارها راببینی بعد توی دفتر شیشه ای خود جلو کولر گازی با حقوق حرام کلان اظهار نظر کن.ندید نگو گناهت بیشتر میشه البته میگن بعضی شماها اعتقادتان هم پولی است

  • صداقت(فعال مردمی)
    0

    بدبخت بیسواد ایران فقط تهران نیست چون شما مسولان تهران ساکن هستید فقط تهران می بینید.خدا از عمر تمام مسولان بجز مقام معظم رهبری وآیت اله رئیسی کم کند به عمر احمدی نژاد اضافه کند شاید روزی از پل سراط شورای نگهبان رد شود وبه داد مردم بی مسکن برسد.پیش خودتان حساب کرده اید همه تون این چهل سال اندازه احمدی نژاد مسکن ساختید.نه..پس شماها از مرد عمل می ترسید باید از خدا بترسید که این مردم رابه خواری کشاندید

  • سیاوش
    0

    اقای عقبایی حرف هاش عقلانی نیست و اگه صحبت های گذشته رو بخونید هر سال همین حرف ها رو میزنه و برعکس میشه !! هی میگه گرون نمیشه ! کمتر از تورمه ! مردم همه چی تحت کنترل هست !! وقتی نمی تونند بورس رو کنترل کنند و هی سرمایه کاذب تولید می کنند نتیجه اش میشه گرونی همه چی ... دوستم 400 داشت تو بورس الان یک میلیارد و سیصد در عرض 4 ماه ... الان براش مهم نیست مسکن گرون تر بخره 200 بالا پایین ...

  • علی
    0

    نه بابا این ها خودشان دلال هستند وبا اکثر مشاوران املاک همدست می باشند. بنده مشاوره املاکی را می شناسم که به اندازه سن آقای عقبایی پرونده در محاکم قضایی به خاطر تخلف وکلاه گذاشتن سر مردم دارد .جنابعالی که در حوزه خودت اشرافیت نداری دررابطه با کل کشور حرف نزن .اون بنده خدا راست گفته تا رسوباتی مثل شما نروند مملکت خوب نمی شود.

  • مجید
    0

    هم اطلاعات پایین داره این دلال هم القا گرانی بیشتر میکنه حتما چند تا خونه رو دستش مونده میخاد با گرانترین قیمت بفروشه

  • arad
    0

    این حرفهای خنده دار چیه الان در شهرهای کوچک اجاره یک واحد 60 متری کمتر از 1500000 تومان نیست ماشالله همه مالکها هم کمتر از 70 تا 80 تا 100میلیون رهن کمتر نمیگیرند حقوق ما 1700 ن چجوری زندگی کنیم شرمنده زن و بچه هامون شدیم و هر روز آرزوی مرگ میکینیم بخدا یک مرد نیست بگه آقای مالک شما برچه مبنایی درخواست 70 - 80 یا 100 میلیون رهن میکنی مگه میخوای خانه ات رو بفروشی بجای این همه شعار و وعده وعیدها نظارت کنید نه اینکه فقط جلوی رسانه ها ظاهر بشید و گول الکی به مردم بدین مگه آجر و خاک هم در کشور ما تحریم شده که مسکن اینقدر گرون شده خدا نگذره از کسانی که باعث این تورم خانماسوز برای مردم ضعیف و بدبخت شدن

  • ...
    0

    وقتي قيمت خونه اينقدر بالاميره ، مسلما اجاره خونه ها هم بالا ميره ... كسي سرمايه خونه شو كه نميتونه مفتي بده دست كسي ؟ اگه دلتون ميسوزه ، قيمت خونه رو بياريد پايين تا همه توانايي خريد و پرداخت اجاره رو داشته باشند.

  • حسین
    0

    سلام دولت اگه راست میگداز مستاجرا پول اب برق گاز را نگیردهمش از جیب مردم خرج می کند

  • ارمان دلال
    0

    سکه یکو دویستی شده نهو دویست بازم میگن رشد مسکن بالاتره خخخ

  • علی
    0

    همین تشکیلات دلال های مسکن را از چرخه معاملات مسکن حذف کنید کلی قیمت مسکن پائین میاد... خود این آقا که خیلی دوست داره اظهار نظر های پوچ بکنه، بانی بخشی از گرانی مسکنه... از دلال جماعت خیر به مردم نمیرسه..

  • بهنام
    0

    بنظر بایدهمچین افرادی رامجازات کرد نه اینکه اینها اجازه اظهارنظرداشته باشند درکنارانها مسئولین بی دانش که مسبب ایجاداین اشفته بازاردرتمام بازارها مثل مسکن ماشین ارز سکه شده اند را محاکمه کنید همین اقایان اتحادیه مسکن فقط حرف بیخودمیزنند اصلا ازوضعیت درامدمردم عادی خبردارنددرضمن دلالان زالوصفت هم باید اعدام شوندتادرس عبرتی برای هرسوداگرباشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها