روند افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در زنجان نگران کننده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت: روند افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این استان به ویژه شهر زنجان نگران کننده است.

روند افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در زنجان نگران کننده است

محمد رضا صا ئینی، با بیان اینکه تنها راه قطع زنجیره بیماری کرونا رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است، گفت: کرونا در استان وارد فاز قرمز شده است.

وی، با بیان اینکه رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی در بین عموم و بی‌توجهی به این چالش مهم، باعث افزایش تعداد مبتلایان خواهد شد، ادامه داد: با توجه به وضعیت موجود پیش بینی می شود طی روزهای آینده شاهد افزایش تعداد مراجعات و تعداد بستری ها در بیمارستان های استان خواهیم بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، اضافه کرد: بر این اساس پیش بینی ها نشان می دهد که طی ۱۰ روز آینده موارد مثبت بیماری کرونا و به دنبال آن طی مدت ۲ هفته آینده نیز موارد بستری‌ها در مراکز بیمارستانی استان روند افزایشی خواهد داشت.

صائینی، با بیان اینکه روند افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این استان به ویژه شهر زنجان نگران کننده است، اظهار کرد: مردم با حضور خود در مجالس عروسی و عزا باعث تشدید بیماری کرونا در استان زنجان شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند در مجالس و مکان و مراکز پر تجمع حضور پیدا نکنند.

صائینی، تاکید کرد: بر اساس بررسی‌هایی که انجام شده بیش از ۸۵ درصد زنجانی‌ها مستعد و دارای علایم بیماری کرونا هستند و باید فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی، با بیان اینکه استان زنجان از لحاظ تخت بیمارستانی وضعیت خوبی دارد، افزود: نسبت تخت به جمعیت خوب بوده و در حد استاندارد وزارت بهداشت است ولی باید باز مردم بهداشت فردی را رعایت کنند تا دچار کمبود تخت نشویم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا، ظرفیت اختصاص یافته برای بستری بیماران کرونایی در بیمارستان ولی عصر (عج) شهر زنجان تکمیل شده است.

صائینی، با بیان اینکه جلوی برگزاری مراسم در تالارها و باغ‌ها گرفته شود، گفت: برگزاری مراسم عقد و عروسی باعث افزایش تعداد بیماران کرونایی در استان شده است.

وی، با بیان اینکه در صورت تداوم وضعیت موجود و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان استان وارد فاز قرمز خواهد شد، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیماران فوتی کرونایی در استان نسبت به چند روز گذشته کاهش خوبی داشته است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها