اجرای طرح هادی در ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، گفت: از مجموع ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان زنجان طرح هادی برای ۷۰۲ روستا تهیه و در ۴۰۰ روستای استان اجرا شده است.

اجرای طرح هادی در ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در زنجان

رضا خواجه‌ای، گفت: از مجموع ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان زنجان طرح هادی برای ۷۰۲ روستا تهیه و در ۴۰۰ روستای استان اجرا شده است.

وی، با بیان اینکه، میانگین اجرای طرح هادی روستایی در سطح کشور ۴۶.۲ و در استان زنجان ۵۶.۳ است که در این زمینه عملکرد استان بالاتر از میانگین کشوری است، اظهار کرد: مبلغ اعتبار مصوب جهت اجرای طرح هادی در سال ۹۸ از منابع استانی برای ۶۲ روستا به میزان ۱۲۳ میلیارد و ۹۸۳ میلیون ریال و از منابع ملی برای ۱۹ روستا به میزان ۴۵ میلیون ریال بوده است که بخشی از این میزان تخصیص یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان، گفت: توسعه روستایی و ماندگاری جمعیت در روستاها با توجه به فراهم شدن شرایط مطلوب معیشت و اشتغال ممکن بوده که هم اکنون توسعه روستایی با محوریت اشتغال و معیشت در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قرار دارد.

خواجه‌ای، با بیان اینکه، اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد، گفت: در اجرای طرح هادی روستاها، باید به حفظ ساختار سنتی روستاها در ابعاد گوناکون فرهنگی و اجتماعی و استفاده از منابع و مصالح بومی، توجه ویژه داشت.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها