دانشمندان آلمانی فرضیه بارش الماس در سیاره نپتون را تأیید کردند

در نپتون از آسمان الماس می‌بارد

شاید اینکه نقطه‌ای در جهان هستی وجود داشته باشد که بارانی از الماس در آن ببارد، عجیب به نظر برسد، اما این فرضیه اکنون توسط دانشمندان برای سیاره نپتون تأیید شده است.

در نپتون از آسمان الماس می‌بارد

آیا جایی در جهان وجود دارد که در آن الماس از آسمان بریزد؟ بله، دانشمندان می‌گویند وجود دارد و اکنون توسط آنها تأیید شده است.

پایگاه "ساینس الرت" از مکانی خبر داده است که می‌تواند هزاران قطعه الماس را مستقیماً به سوی شما روانه کند. دانشمندان می‌گویند این مکان که چنین پدیده‌ای در آن اتفاق می‌افتد، واقعاً وجود دارد، اما متأسفانه روی زمین نیست و این پدیده در سیاره نپتون رخ می‌دهد.

تاکنون گمانه زنی‌ها بر این بود که سیاره نپتون ویژگی خاصی دارد و آن، بارش هزاران الماس از آسمان بر سطح این سیاره بود.

نپتون به همراه سیاره اورانوس یکی از غول‌های یخی در منظومه شمسی است و به این دلیل چنین نامی دارند که دو لایه بیرونی آنها از ترکیباتی تشکیل شده است که شامل هیدروژن و هلیوم هستند.

رنگ مایل به آبی هر دو سیاره نیز به دلیل ردپای متان در جو آنها است که وجود یخ را درون آنها اثبات می‌کند.

اکنون دانشمندان تأیید کرده‌اند که "باران الماس" در این سیاره پدیده‌ای واقعی است.

در نپتون از آسمان الماس می‌بارد

دلیل این فرضیه چیست؟

کارشناسان بر این باورند که گرما و درجه حرارت شدید زیر سطحی در غول‌های یخی، ترکیبات هیدروکربن را از هم جدا می‌کند. به این ترتیب، کربن فشرده می‌شود و به شکل الماس درمی‌آید و بیشتر به سمت هسته سیاره فرو می‌رود.

این نتیجه گیری با استفاده از لیزر اشعه ایکس آزمایشگاه شتاب دهنده ملی "SLAC" موسوم به "LCLS" انجام شد. دانشمندان می‌گویند از آنجا که این سیاره دارای متان است، وقتی تجزیه شود، بارش الماس رخ می‌دهد.

"دومینیک کراوس" فیزیکدان موسسه هلمهولتز-زنتروم درسدن-روسندورف در آلمان گفت: ما اکنون یک رویکرد جدید بسیار امیدوارکننده براساس پراکندگی اشعه ایکس داریم. آزمایش‌های ما پارامترهای مهم مدل را ارائه می‌دهد که در گذشته عدم اطمینان گسترده در مورد آنها وجود داشت.

وی افزود: در مورد غول‌های یخی، ما اکنون می‌دانیم که کربن وقتی از ترکیبات هیدروکربنی جدا می‌شود، تقریباً به طور انحصاری به الماس تبدیل می‌شود و یک شکل انتقالی سیال نمی‌گیرد.

یک مأموریت فضایی در سال 1989 به نام "وویجر 2"(Voyager 2) تنها مرجع دانش انسان از سیاره نپتون بوده است و این یافته جدید موفقیت بزرگی به شمار می‌آید.

ناسا می‌گوید سیاره نپتون بیش از 30 برابر فاصله خورشید از زمین با ما فاصله دارد و تنها سیاره‌ای است که با چشم غیرمسلح قابل دیدن نیست.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها