نرخ ازدواج در استان مرکزی کاهش یافت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: نسبت ازدواج به طلاق در استان از ۸.۵ به ۲.۶ رسیده و در این حوزه واقعا زنگ‌های خطر به صدا درآمده و هم مردم و هم مسئولان باید برای این موضوع چاره‌ای بیندیشند.

نرخ ازدواج در استان مرکزی کاهش یافت

بهروز اکرمی، ظهر امروز در حاشیه جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار وقایع حیاتی در 13 سال اخیر در استان مرکزی اظهار داشت: نسبت ازدواج به طلاق در استان از 8.5 به 2.6 رسیده و در این حوزه واقعا زنگ‌های خطر به صدا درآمده و هم مردم و هم مسئولان باید برای این موضوع چاره‌ای بیندیشند.

وی، افزود: متاسفانه نرخ باروری استان هم کاهش پیدا کرده که عملا آینده جمعیت را تهدید می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: متاسفانه تصمیمات، جزیره‌ای و صنفی است و این گونه تصمیمات نمی‌تواند مشکلاتی با این عظمت را برطرف کند که در این رابطه هم بحث شد.

اکرمی، بیان کرد: سالیان سال است که عنوان می‌کنیم نخستین عامل مرگ و میر در کشور و از جمله استان مرکزی بیماری‌های قلبی و عروقی است که این نیاز به تصمیمات جدی و سختی دارد.

وی، ادامه داد: علت بیماری‌های قلبی و عروقی هم بنا به گفته کارشناسان عدم تحرک و تغذیه نامناسب است، اما اگر تغذیه نامناسب از جمله فست‌فودها تاثیر بالایی در ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی دارند چرا ما مجددا هر ساله مجوزهای فراوانی را چه در سطح کشور و چه در سطح استان صادر می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی عنوان کرد: این نشان می‌دهد که سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات ما هماهنگ نیست، بنابراین هم باید اقدامات مسئولان هماهنگ باشد و هم مردم اگر برای سلامتی خود ارزش قائل هستند باید تصمیمات مناسب‌تری را اتخاذ کنند.

اکرمی، افزود: در این جلسه دو موضوع مهم و اساسی مطرح شد، یک اینکه نوع مواجهه ما با مسائل باید تغییر یابد و دو اینکه مسئله را درست تعریف کنیم و تکنیک‌های حل مسئله هم اثربخش باشد.

وی، تصریح کرد: اگر تصمیمی گرفته می‌شود باید این تصمیم اثربخش باشد نه اینکه در یک روند 15 ساله آمارها نگران‌کننده‌تر شود، چرا باید اینگونه باشد؟ این یک علامت سوال جدی است که باید همه به آن پاسخ جدی بدهیم.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها