افزایش آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در خمینی شهر

فرماندار شهرستان خمینی شهر گفت: متاسفانه آمار بیماران بستری به دلیل ابتلا به کرونا در شهرستان خمینی شهر افزایش یافته است و وضعیت خمینی شهر از سفید به سمت زرد پیش می رود.

افزایش آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در خمینی شهر

علیرضا بصیری، امروز در حاشیه ستاد کرونا شهرستان خمینی شهر در گفت و گو با ایسنا، وضعیت فعلی شهرستان خمینی شهر را سفید اعلام کرد و افزود: هر چند وضعیت فعلی شهرستان سفید است، اما آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا دو برابر شده و وضعیت خمینی شهر رو به زرد می رود.

وی، با اشاره به تراکم جمعیت بالای شهرستان خمینی شهر، رعایت پروتکل های بهداشتی را ضروری دانست و گفت: فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در کنترل شیوه ویروس در جامعه تاثیرگذار است و دستگاه ها نیز باید تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

فرماندار شهرستان خمینی شهر، اقدامات شبکه بهداشت و درمان و ستاد مبارزه با کرونا شهرستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خمینی شهر دومین شهر متراکم کشور است و با تلاش چند ماهه در شهرستان آمار قابل قبولی را در استان داریم و تلاش ما این است که این آمار را کنترل کنیم.

بصیری، در مورد مصوبات اخیر ستاد مبارزه با کرونا شهرستان خمینی شهر، اعلام کرد: در این جلسه محدودیت هایی برای مراکز عمومی، تالارها و باغ تالارها برای برگزاری مراسمات مصوب شده از جمله اینکه هر ماه مجوز تالارها و فعالیت آنها توسط شبکه بهداشت و درمان باید مورد تایید قرار گیرد، همچنین افرادی که در این مکان ها به مردم خدمات رسانی می کنند از نظر سلامت غربالگری شده تا از شیوع بیشتر ویروس جلوگیری شود.

وی، در مورد بازگشایی حمام ها و استخرهای سطح شهر، گفت: مجوز بازگشایی حمام های عمومی به آینده موکول شد و در شرایط فعلی به صلاح جامعه است که بازگشایی نشود. در مورد استخرها نیز تنها استخرهای روباز مجوز بازگشایی دارند.

فرماندار شهرستان خمینی شهر، انجام تبلیغات محیطی و مجازی را جهت فرهنگ سازی برای رعایت پروتکل های بهداشتی حائز اهمیت دانست و افزود: مساجد باید تمام پروتکل های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند و دفاتر ائمه جمعه باید بر این موضوع نظارت کامل داشته باشند.

وی، از مردم شهرستان خمینی شهر تقاضا کرد تا برطرف شدن کامل این بیماری، بهداشت را رعایت و از ماسک استفاده کنند و همچنین ادارات و دستگاه های دولتی ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند و مراجعین آنها نیز ملزم به استفاده از ماسک هستند، علاوه بر این از مردم می خواهیم با رعایت بهداشت و همکاری به سفید نگه داشتن وضعیت شهرستان کمک کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها