راه‌آهن ایران تا چند ماه آینده به افغانستان متصل می‌شود

وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام افزایش جابجایی بار با احداث خط دوم محور ریلی سنگان- بافق تا حدود ٢٠ میلیون تن، از اتصال ریلی ایران به افغانستان تا چند ماه آینده خبر داد

راه‌آهن ایران تا چند ماه آینده به افغانستان متصل می‌شود

«محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی امروز (سه شنبه)، در مراسم بهره‌برداری از سومین مرحله تحویل ناوگان جدید ریلی که در ساختمان راه آهن برگزار شد، اظهار داشت: با حرکت جهشی سعی داریم کاستی‌های بخش لجستیک و زیرساخت حمل و نقل را رفع کنیم و در مقابل این اراده با مزاحمت‌های دشمنان مواجه هستیم.

وی با اشاره به تفاهمنامه راه‌آهن با شرکت ایمیدرو برای ساخت ۸۰۰ کیلومتر خط دوم ریلی با اعتبار هشت هزار میلیارد تومان در شرق کشور، اظهار داشت: این خط موجب می‌شود ظرفیت هفت میلیون تنی جابجایی بار در این منطقه پر از معدن به ۲۰ میلیون تن افزایش یابد و ظرفیت جابجایی بار از سنگان به سمت نقاط مصرف که تا هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه را طی می‌کند افزایش یابد.

وزیر راه با بیان اینکه برای ساخت خط دوم این محور ریلی درست ترین تصمیم را گرفتیم، گفت: این مسیر ریلی جدید با سرمایه گذاری شرکت داخلی ساخته می شود و خبری از خارجی ها نیست.

وی گفت: هم چنین خط جدید ریلی نیز از چابهار به زاهدان و سپس به بیرجند و تربت حیدریه متصل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: اتصال به افغانستان از طریق ریل نیز تا چند ماه دیگر محقق می‌شود و با اتصال خط‌آهن خواف به هرات و متصل شدن به افغانستان از همین ذخایر بزرگ معدنی سنگان بار قابل ملاحظه ای از طریق ریل جابجا خواهد شد که به تقویت اقتصاد ریلی منجر می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال جهش تولید استفاده از ظرفیت ساخت داخل به سرعت آغاز شد، اضافه کرد: سال گذشته ۷۷۸ دستگاه انواع لکوموتیو و واگن با همکاری ۱۱ شرکت بهره‌بردار و ۹ شرکت سازنده وارد ناوگان شد و امسال افزایش تولید ۴۵ درصدی را هدفگذاری کرده‌ایم.

وی گفت:در این شرایط کرونایی، کارخانه‌های سازنده صنعت ریلی بیکار نبودند و در سال ۹۹ این سومین برنامه الحاق ناوگان به شبکه ریلی است.

اسلامی با بیان اینکه در توقف‌گاهای اطراف ساوه تعداد زیادی واگن مستعمل داشتیم که طی پیگیری‌های مدیرعامل راه‌آهن همه برای بازسازی و نوسازی به کارخانجات سازنده فرستاده شد، گفت: ضرورت دارد تسهیلات بانکی و تسهیلات تبصره ۱۸ به کمک کارخانجات سازنده صنعت ریلی داخل بیاید تا برنامه های اقتصادی شدن شبکه ریلی کشور با همین شدت ادامه پیدا مند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها