هرمزگان در اوج بیماری کرونا/استفاده تنها ۱۷ درصد مردم از ماسک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان در اوج بیماری کرونا قرار دارد، اضافه کرد: : در روزهای اخیر روند ورود و خروج بیمار تقریباً یکسان بوده و روزانه در حال رصد وضعیت هستیم.

هرمزگان در اوج بیماری کرونا/استفاده تنها ۱۷ درصد مردم از ماسک

دکتر حسین فرشیدی، صبح امروز در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرستان قشم، افزود: هرمزگان در روزهای اوج بیماری کرونا قرار دارد و ۷۰۰ تخت معمولی و ۸۰ تخت آی‌سی‌یو در حال خدمات‌دهی هستند.

وی، با بیان اینکه انسجام و پای‌کار بودن آحاد جامعه از زیبایی‌های مقابله با کووید ۱۹ است، تصریح کرد: در ۲۷ خردادماه ۷۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی کووید ۱۹ هرمزگان پر شد و هم‌اینک ۷۰۰ تخت معمولی و ۸۰ تخت آی‌سی‌یو در حال خدمات‌دهی به بیماران کرونایی استان هرمزگان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر روند ورود و خروج بیمار تقریباً یکسان بوده و روزانه در حال رصد وضعیت هستیم.

فرشیدی، ادامه داد: در همین راستا ۱۰۰ تخت معمولی و ۱۰ تخت آی‌سی‌یو دیگر نیز آماده‌سازی شده است.

وی، با بیان اینکه هرمزگان در اوج بیماری کرونا قرار دارد، اضافه کرد: عمده بیماران در بندرعباس هستند و بخش مهمی از هزینه‌های درمانی استان از سوی خیران تأمین می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود از هفته آینده روند افت بیماری شروع و در نیمه مردادماه به وضعیت پایداری برسیم، اضافه کرد: بررسی‌های نشان می‌دهند در نیمه خردادماه تنها ۱۷ درصد از مردم از ماسک استفاده می‌کردند که این رقم در حال حاضر به ۷۵ درصد رسیده است.

فرشیدی، با بیان اینکه تاکنون ۱۰ الی ۱۵ درصد از مردم هرمزگان به کووید ۱۹ مبتلا و علائم بیماری را بروز داده‌اند، خاطرنشان کرد: همچنان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از تجمعات انسانی و استفاده از ماسک مهم‌ترین توصیه ما به مردم است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها