تکذیب انتشار مواد رادیو اکتیو در محدوده درمانگاه سینا اطهر

رییس اورژانس تهران خبرى مبنى بر ممنوعیت تردد از خيابان شريعتى محدوده حادثه حريق درمانگاه سينا اطهر به دليل پخش مواد راديو اكتيو و به خطر افتادن جان هموطنان را که در فضاى مجازى است تكذيب كرد.

تکذیب انتشار مواد رادیو اکتیو در محدوده درمانگاه سینا اطهر

پیمان صابریان رییس اورژانس تهران در نشست خبری ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران درباره حادثه انفجار در خیابان شریعتی اظهار کرد: بلافاصله پس از اعلام انفجار ۱۲ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه موتورلانس و ۱۸ تیم عملیاتی در محل حادثه حضور داشتند و علاوه بر اینکه صحنه را برای ارائه خدمات ایمن کردند، از حوادث ناگوار نیز جلوگیری کردند.

او ادامه داد: متاسفانه در صحنه ۸ نفر فوت شدند و یک نفر در حین احیای قلبی به بیمارستان منتقل شد، اما متاسفانه این فرد جان باخت، ۱۵ مصدوم سرپایی داشتیم که در محل درمان و ترخیص و ۹ نفر به بیمارستان منتقل شدند و این ۹ نفر شرایط پایدار و مناسبی دارند.

صابریان گفت: علت حادثه را باید متخصصان، پس از بررسی اعلام کنند و نتیجه کارشناسی اعلام شود و ساختمانی که دچار حادثه شد، دی کلینیک و دارای مرکز تصویربرداری، آزمایشگاه و مرکز جراحی محدود بود، خوشبختانه در جریان حریق شب گذشته با همکاری آتش نشان ی و پدافند غیرعامل وزارت بهداشت از انتشار و انفجار گاز هلیوم که می‌توانست اتفاق بدی را رقم زند، جلوگیری شد.

صابریان ادامه داد: در حادثه شب گذشته، اغلب افرادی که دچار حادثه شدند افرادی بودند که در ساختمان دچار انفجار حضور داشتند و خوشبختانه برای عابران و همسایه‌ها اتفاق خاصی نیفتاده است.

رییس اورژانس تهران خبرى مبنى بر ممنوعیت تردد از خيابان شريعتى محدوده حادثه حريق درمانگاه سينا اطهر به دليل پخش مواد راديو اكتيو و به خطر افتادن جان هموطنان را که در فضاى مجازى است تكذيب كرد و گفت: انتشار اين خبر با توجه به حساسيت بوجود آمده در بين هموطنان كاملاً غير اخلاقى است.

ایمنی مراکز درمانی باید به تایید اورژانس برسد
رییس اورژانس تهران درباره ایمنی مراکز درمانی و توصیه اورژانس در این زمینه، گفت: درخواست ما همواره این بوده که در ساخت ساختمان‌ها و ارائه مجوزهای درمانی به مراکز درمانی و تصویربرداری در سطح کشور، از نظر ایمنی و اینکه بتوانیم خدمات خوبی به آن لوکیشن ارائه کنیم، از ما نظرسنجی شود اما تا کنون این اتفاق نیفتاده است.

صابریان گفت: ما با افزایش تعداد پایگاه‌ها در تهران تلاش می‌کنیم که بتوانیم خدمات را با سرعت بیشتر و کیفیت بالاتر ارائه کنیم اما به هر حال خیلی از ساختمان‌ها در شهر تهران از نظر ایمنی شرایط لازم را ندارند و همین موضوع باعث می‌شود این حوادث بیشتر باشد و ما هم در ارائه خدمات با مشکل مواجه شویم.

رئیس شورای شهر تهران: نقص فنی سیستم برق محل نگهداری کپسول اکسیژن عامل ایجاد آتش سوزی است

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران ،در تشریح جزئیات بازدید خود از کلینیک سینا اطهر در خیابان شریعتی گفت: متأسفانه در حادثه انفجار و آتش سوزی تعداد ۱۹ نفر از شهروندان جان خود را از دست دادند و باید گفت حادثه‌ای دلخراش بود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا علت حادثه مشخص شده است یا خیر، افزود: بر اساس گفته‌های کارشناسان، در کنار درب ساختمان اتاقکی ساخته شده بود که در آن کپسول‌های اکسیژن نگهداری می‌شد که به دلیل نقص در سیستم برق و گرما موجب آتش سوزی شد.

وی ادامه داد: پس از شروع آتش سوزی دود به سرعت به طبقه چهارم این ساختمان که اتاق جراحی بود، منتقل شده که متاسفانه موجب خفگی افراد شده است.

او بیان کرد: تا پشت بام ساختمان کلینیک رفتم و آن‌چه که گزاش شد حاکی از آن بود در بخشی از مسیر راه پله نیز دپو مواد اشتعال زا انجام شده بود که کار امدادرسانی شب گذشته نیرو‌های آتش نشانی را با مشکل مواجه کرد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: نکته قابل تأمل درباره این ساختمان این است که در ۳ نوبت در سال‌های ۹۴، ۹۶، ۹۷ با موضوع ایمنی اخطار داده شده بود که آخرین اخطار در سال ۹۷ از بازرسی اماکن بود.

هاشمی ادامه داد: مالک ساختمان در سال ۹۸ اقدام‌هایی را در جهت ایمنی ساختمان انجام داده بود که یکی از آن‌ها نصب سیستم اطفای حریق بود که فعال نبود.

او بیان کرد: ضمن عرض تسلیت به خانواده جان باختگان حادثه لازم است به این نکته تأکید کنم که شهرداری مناطق لازم است تعداد سرکشی‌ها از ساختمان‌های نا ایمن موجود را افزایش دهند تا دیگر شاهد این دست از اتفاق‌ها نباشیم.

علت حادثه انفجار کلینیک سینا اطهر عصر امروز اعلام می‌شود
منصور درجاتی مدیر کل بحران استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به جلسه‌ای که صبح امروز برای بررسی علت حادثه انفجار در کلینیک سینا اطهر برگزار شد، گفت: هنوز علت حادثه به طور دقیق محرز نشده است و نظراتی که تاکنون به عنوان علت حادثه اعلام شدند، نه به صورت قطعی احراز شدند و نه می‌توانیم آن‌ها را رد کنیم.

وی افزود: علت حادثه در جلسه کمیته امنیتی استان تهران که بعد از ظهر برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • اکبر
    0

    یک اصل در ایران، اینکه هروقت چیزی تکذیب شد یعنی واقعیت داره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها