انتقاد کیهان از انتخاب ۴ ایرانی به عنوان اعضای جدید اسکار

در اوج سیاست‌زدگی و اعتراض به نژادپرستی در مراسم اسکار، چهار نفر از سینماگران ایرانی عضو آکادمی اسکار شدند! هر چند که عضویت برخی از آنها برخلاف اساسنامه آکادمی اسکار است!

انتقاد کیهان از انتخاب ۴ ایرانی به عنوان اعضای جدید اسکار

دیروز اعلام شد که نرگس آبیار، ستار اورکی، علی عباسی و سمیرا مخملباف، چهار سینماگر ایرانی به عضویت در آکادمی اسکار درآمدند.

در این باره بیشتر بخوانید: نرگس آبیار عضو آکادمی اسکار شد

مراسم اسکار به دلیل جهت‌گیری سیاسی و گرایش به نژادپرستی طی سال‌های اخیر با انتقادات و اعتراضات بسیاری روبرو شده است؛ حتی در جریان اعتراضات اخیر به نژادپرستی در آمریکا، گروهی از مردم مقابل ساختمان آکادمی ‌علوم و فنون هنرهای نمایشی اسکار جمع شدند و شعار «جان سیاهان مهم است» را سر دادند. مردم ایران نیز هیچ گاه اهدای جایزه «بهترین فیلم» به یک اثر ضدایرانی یعنی «آرگو» در اسکار را فراموش نخواهند کرد! در این شرایط، انتخاب چهار سینماگر ایرانی به عنوان اعضای آکادمی اسکار، بیشتر یک امر فرمالیته و ظاهری به نظر می‌رسد که موجب دلخوشی ساده دل‌ها می‌گردد! چون اساسا آرای این چهار نفر در میان بیش از ۹هزار نفر عضو آکادمی اسکار، تأثیری در جریان انتخاب نامزدها و برگزیده‌ها نخواهد داشت.

نکته قابل تأمل دیگر این است که عضویت برخی از این افراد مغایر با اساسنامه اسکار است. یکی از معیارهای عضویت در آکادمی اسکار این است که یک سینماگر، طی سال‌های اخیر فعالیت درخشان یا نبوغی از خودش نشان داده باشد. این درحالی است که سمیرا مخملباف نه تنها فیلم بزرگ و معتبری در کارنامه‌اش ندارد که از ساخت آخرین فیلم او ۱۸ سال می‌گذرد! یا جای سؤال است، علی عباسی چگونه با ساخت یک فیلم با نام «مرز» که احتمالاً هیچ یک از هموطنان ما حتی اسم آن را هم نشنیده‌اند به عضویت اسکار درآمده است و...

منبع: خبرآنلاین

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • سیروان
    0

    دقیقا کیهان مخالف اسکار چون فیلم های سفارشی حاتمی کیا مثل جشنواره فجر انتخاب نمی کنه، فیلم های برگزیده اسکار یک نگاه متفاوت به جامعه دارند که همین برای برگزیده شدن کافیه، یه نگاهی به ۲۵۰ فیلم برتر دنیا ک همه برندگان اسکار هستند بندازید آیا می تونید فیلمی به اینا اضافه کنید که هم سطح باشند؟ البته جای شاهکار های شما خالیه مثل قلاده های طلا، به وقت شام، که اگه اسکار کیهان برگزار میکرد حتما رتبه زیر ده داشتند. این ۴ نفر هم هرکدام یک رای دارند به اندازه ۹ هزار نفر دیگه ، پس بقول دکتر آب بریز اون جای که می سوزه:)

  • کیوان
    0

    اینقدر قضاوت بیجا نکنیم . در این نوشته ، حق با کیهان هست .‌ انصاف هم خوب چیزیه .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها