رگبار باران در ۲ استان و تشدید بادهای ۱۲۰ روزه در ۳ استان

سازمان هواشناسی کشور با صدور دو هشدار از رگبار باران در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان خبر داده است. همچنین بر اساس هشدار این سازمان از امروز (۱۲ تیر)، وزش بادهای ۱۲۰ روزه در سه استان کشور تشدید می‌شود.

رگبار باران در ۲ استان و تشدید بادهای ۱۲۰ روزه در ۳ استان

در هشدار نارنجی سازمان هواشناسی آمده است که امروز (۱۲ تیر) رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و کاهش دید در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود. از این‌رو آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، وزش باد شدید، وقوع صاعقه و در برخی نقاط گرد و خاک دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی در ادامه توصیه کرده است که از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها وصعود به ارتفاعات این مناطق خودداری شود.

این سازمان در هشدار زرد دیگری از وزش باد شدید و خیزش موقت گرد و خاک به ویژه در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در برخی از استان‌های کشور خبر داده است.

بر اساس این هشدار امروز (۱۲ تیر) این شرایط جوی در استان‌های خراسان رضوی، سمنان، قزوین، البرز، جنوب تهران، اصفهان و نیمه شرقی یزد پیش‌بینی‌ می‌شود و فردا (۱۳ تیر) نیز در خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، قزوین، البرز، اصفهان و نیمه شرقی یزد تداوم دارد.

وزش باد شدید روز شنبه (۱۴ تیر) نیز در استان‌های خراسان رضوی، یزد، سمنان، قم و اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی در ادامه هشدار خود تاکید کرده است که احتمال آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیا سبک، شکستن سرشاخه درختان و احتمال کاهش دید افقی و کیفیت هوا وجود دارد. از این‌رو سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها محکم شوند.

در ادامه سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بادهای ۱۲۰ روزه از امروز (۱۲ تیر) تا روز دوشنبه (۱۶ تیر) در استان‌های خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و نوار شرقی کرمان خبر داده و توصیه کرده است که در ترددهای جاده‌ای احتیاط و از حضور غیرضروری در فضای باز خودداری شود همچنین طی این مدت احتمال آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها و سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیا سبک وجود دارد.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها