حسین شمس، عضو کمیته فنی فوتسال ایران:

اگر حسین هدایتی بود پاداش دختران فوتسالیست را می‌داد

عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتسال گفت: دختران فوتسال ما خیلی مظلوم هستند. ۲ سال است که پاداش آنها را نداده‌اند. اعتقاد دارم اگر یک مرد مثل حسین هدایتی بود اجازه نمی‌داد دختران فوتسالیست ما همچنان بدون پاداش باشند.

اگر حسین هدایتی بود پاداش دختران فوتسالیست را می‌داد

حسین شمس در مورد حواشی دیدار فینال لیگ برتر فوتسال گفت: در مجموع از نظر فنی شاهد بازی بسیار خوبی بودیم، ولی در مورد حواشی باید بگویم متاسفانه برگزارکنندگان این دیدار آمادگی برگزاری چنین مسابقه‌ای را نداشتند. به نظرم تمامی افرادی که مسئولیت برگزاری این دیدار را بر عهده داشتند باید تنبیه و حتی برکنار شوند. متاسفانه شرایط بسیار بدی در بازی حاکم بود چراکه تماشاچیان زیادی به سالن آمده بودند. چطور ممکن است زمانی که همگی با کارت VIP به سالن می‌آیند، ۳۰۰، ۴۰۰ تماشاچی در بازی حضور پیدا کنند که مدام هم در تمامی مسائل بازی دخالت کنند و هم با نیمکت‌ها درگیر شوند؟ اصلاً نمی‌دانم چه کسی آنها را به سالن راه داده بود. متاسفانه برخلاف چیزی که گفته بودند تماشاگران زیادی در ورزشگاه حاضر بودند.

او ادامه داد: با وجود اینکه سالن چهار رختکن دارد ولی فقط ۲ رختکن در نظر گرفته شده بود که می‌توانستند رختکن ۱-۴ را که فاصله‌ آنها حدود ۵۰، ۶۰ متر است در اختیار تیم‌ها بگذارند ولی به دلیل کج‌سلیقگی رختکن ۳-۴ را که کنار هم بود برای این بازی انتخاب کرده بودند. جدا از آن چهار راه ورودی و خروجی در سالن وجود داشت که به جای تعیین ۲ راه دور از هم باز هم ۲ راه‌ نزدیک را برای تیم‌ها تعیین کرده‌ بودند. متاسفانه درگیری بعد از بازی هم همین‌جا اتفاق افتاد.

شمس مقصران این اتفاق را بدین ترتیب برشمرد: مقصر درجه اول این اتفاقات برگزارکننده بازی است بعد از آن هم باید به مربیان و بازیکنانی که در این درگیری نقش داشتند رسیدگی شود. ضمن اینکه پلیس هم جایش اصلاً مناسب نبود؛ به جای اینکه پلیس را دمِ درهای رختکن، ورودی و خروجی بگذارند آنها را جای دیگری از سالن جای داده بودند. زمانی که درگیری رخ داد تا پلیس خواست خودش را به صحنه برساند کار از کار گذشته بود. اینها همه به مدیریت قبل از بازی برمی‌گردد. ۲ ناظر از تهران ، سرپرست سازمان لیگ، رئیس حراست فدراسیون و خیلی از افراد دیگر برای تماشای این دیدار آمده بودند که این تدابیر باید قبل از برگزاری دیدار اندیشیده می‌شد ولی متأسفانه نشد.

مربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران در پاسخ این سوال که چرا فوتسال ایران درگیر چنین حواشی‌ای می‌شود گفت: به خاطر اینکه رأی‌های کمیته انضباطی به هیچ وجه بازدارنده نیست. سال‌های سال است که این اتفاقات در فوتسال رخ می‎دهد و افراد خاطی هم با برخورد نرم کمیته انضباطی رو‌به‌رو می‌شوند، بعد از آن به جای اینکه متنبه شوند جری‌تر می‌شوند. من فقط علت این اتفاقات را در آرای کمیته انضباطی می‌یابم.

عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال راجع به مشکلاتی که در پرداخت دستمزد کادر فنی تیم ملی پیش آمده گفت: راستش من از مسائل مالی هیچ اطلاعی ندارم. ولی فکر می‌کنم اگر مربیان تیم ملی هم خودشان به‌موقع مثل آقای «کارلوس کی‌روش» برای گرفتن مطالبات‌شان اقدام می‌کردند، حق‌شان را گرفته بودند. خودشان سکوت می‌کنند بعد از آن این پول انباشته می‌شود، زمانی که می‌خواهند آن را وصول کنند به این دلیل که انباشته شده فدراسیون هم پولی ندارد که بخواهد به آنها بدهد. به اعتقاد من مربیان تیم ملی سر وقت معین‌شده که در قراردادشان ذکر شده باید پول‌شان را دریافت کنند در غیر این صورت باید بروند و شکایت کنند. چطور می‌‌توانند به یک مربی خارجی میلیاردها تومان پول بدهند ولی وقتی نوبت به نفرات داخلی می‌رسد داستان متفاوت است؟

شمس در خصوص اینکه برای بازی‎های تدارکاتی تیم ملی با کدام کشورها هماهنگ شده نیز توضیح داد: متاسفانه سرمربی تیم ملی از رفتن به تورنمنت اسپانیا، تایلند و لیتوانی که میزبان مسابقات جام جهانی بود سر باز زد و قبول نکرد که تیمش را برای انجام بازی‌های تدارکاتی به آنجا بفرستد. در حال حاضر هم برگزاری بازی‌های تدارکاتی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بنا شده بود شهریورماه تورنمنتی برگزار شود که با اوضاع و احوال کرونا معلوم نیست تیمی بتواند وارد ایران شود. اما تورنمنت تایلند در مهرماه همه چیزش رایگان بود که متاسفانه سرمربی تیم ملی آن را نپذیرفت.

او در مورد چرایی این تصمیم گفت: می‌گویند به این دلیل که تایلند در گروه ماست ما هم برای بازی تدارکاتی به آنجا نمی‌رویم. تیم ملی ما به واسطه سال‌ها بازی با تایلند با ترکیب این تیم آشناست ولی علت اصلی این مخالفت برای خود من هم مشخص نیست.

عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال ارزیابی خود را از وضعیت تیم ملی فوتسال ایران چنین بیان کرد: تنها مشکل ما این است که سن تیم ملی بسیار بالاست و در مقابل تیم‌هایی که فیزیکی بازی می‌کنند به مشکل می‌خوریم. مثل همین مسابقات اخیر مقابل بلاروس و اسلواکی که به دلیل دوندگی بالا مقابل یکی از تیم‌ها باختیم و با دیگری هم مساوی کردیم. این نتایج در شرایطی کسب شد که بلاروس و اسلواکی جزو تیم‌های درجه سه اروپا بودند. به همین خاطر من این احساس خطر خود را بارها ابراز کرده‌ام که تیم ملی ما در برابر تیم‌های دیگری که مقابل‌شان بازی می‌کند و دونده هستند دچار مشکل می‌شود. به نظرم برای حل این مشکل حتماً باید میانگین سنی تیم ملی پایین بیاید.

شمس در پاسخ این سوال که اگر می‌توانست تغییری در فوتسال ایجاد کند آن تغییر چه بود گفت: من در وهله اول بچه‌های فوتسال را سر کار می‌آوردم و تمامی سمت‌های مربوط به فوتسال را بین افرادی که عاشق این رشته ورزشی هستند و فقط به خودشان فکر نمی‌کنند تقسیم می‌کردم. معتقدم تا زمانی که افرادی سر کار هستند که دغدغه اصلی‌شان فوتسال نیست و فقط به خودشان فکر می‌کنند همین آش است و همین کاسه. تا زمانی که فوتسالی‌ها خانه‌نشین هستند و رشته اصلی‌شان به دست افراد دیگر اداره می‌شود همین شرایط ادامه دارد. پیشنهادم این است که شرایطی فراهم شود تا بچه‌های فوتسالی مدیریت این ورزش را بر عهده گیرند.

شمس در پایان، در واکنش به پرداخت نشدن پاداش بازیکنان تیم ملی فوتسال زنان ایران بعد از قهرمانی در آسیا گفت: دختران فوتسال ما خیلی مظلوم هستند. ۲ سال است که پاداش آنها را نداده‌اند. هر کسی هم هر چیزی در این باره بگوید بهانه آورده است. بایستی پاداش این دختران را سه سال پیش پرداخت می‌کردند حالا هم که نکرده‌اند بهانه آوردن درست نیست. اعتقاد دارم اگر یک مرد مثل حسین هدایتی، یا افراد دیگری که در حال حاضر در زندان هستند، بود اجازه نمی‌داد دختران فوتسالیست ما همچنان بدون پاداش باشند. ولی متاسفانه این افراد در زندان هستند و یک مرد هم پیدا نمی‌شود بخواهد حق و حقوق این دختران را پرداخت کند. امیدوارم افرادی که مسئول فوتسال هستند و هیچ تعصب و عشقی نسبت به این رشته ورزشی ندارند کنار گذاشته شوند تا کار به دست فوتسالی‌ها بیفتد.

منبع: اعتمادآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها