آنچه درباره بیمه زنان‌ خانه‌دار باید بدانیم

کارشناس سازمان تأمین اجتماعی گفت: زنان خانه‌دار با مراجعه به واحد امور بیمه شدگان در شعبه می‌توانند برای بیمه شدن اقدام کنند.

آنچه درباره بیمه زنان‌ خانه‌دار باید بدانیم

محمد حسن زدا کارشناس سازمان تأمین اجتماعی درباره بیمه زنان خانه‌دار، اظهار کرد: تمام خانم‌های ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند از مزایای بیمه زنان خانه دار استفاده کنند.

کارشناس سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه متقاضیان با مراجعه به واحد امور بیمه شدگان در شعبه می‌توانند برای بیمه شدن اقدام کنند، افزود: بعد از مراجعه به شعبه ۳ نوع بیمه به آن‌ها پیشنهاد می‌شود، نوع اول ۱۲ درصدی که فقط بازنشستگی دارد، نوع دوم ۱۴ درصدی که بازنشستگی و فوت دارد و نوع سوم ۱۸ درصدی، که بازنشستگی، فوت و از کارفتادگی دارد که به نسبت این درصد‌ها حق بیمه تغییر می‌کند.

زدا بیان کرد: حق بیمه نوع ۱۲ درصد، حدود ۲۱۶ هزارتومان، نوع ۱۴ درصدی، حدود ۲۵۲ هزار تومان و نوع سوم ۱۸ درصدی حدود ۳۲۴ هزار تومان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دفترچه درمانی نیز اختیاری است، اگر مایل باشند باید سرانه درمان را پرداخت کنند که این سرانه برای سال ۹۸، ۴۸ هزار و ۴۰۰ تومان بود و برای سال ۹۹ هنوز اعلام نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • ف- سلیمی
    0

    عجب لطفی به زنان خانه دار میکنید واقعا شرم اوره فکر نمیکنید یک زن خانه باید از کجا پول بیاره که ماه بماه حق بیمه بده خوب زن خانه دار اگه این مبلغ پولو داشت که خودش پس اندازش میکرد اسمش با خودشه خانه داره مگه حقوق داره بعضی از زنهای خانه دار حتی پول خرج خونه هم بهشان داده نمیشه از طرف شوهرشون چه برسه پول تو جیبی که بشه باهاش خودتو بیمه کنی

  • محمد
    0

    همانقدر که تامین اجتماعی حق بیمه افراد بیکار را پرداخت کرد اینم پرداخت می کند وقتیکه قانون کار را بنفع خودشان تغییر می دهند ۱-۶ماه کار را تبدیل به ۱۲ ماه میکنند۲-حق بیمه ۳درصدرا میگیرند ولی و موقع بیکاری به کارگر پرداخت نمی کنند۳-قانون وضع میکنند به پروژه ای ها بیمه تعلق نمی گیرد. چطور مردم می توانند به اینها اعتماد کنند این پول از مردم میگیرد و موقع بازنشستگی هزار بامبول در می اورند.

  • کمالی نسب
    0

    لطفامجوزپرداخت حداکثر حق بیمه ۵سال آخرزنان خانه دارراصادرکنید تا بانوان میان سال با۲۰سال سابقه برای ۵سال آخربازنشستگی ،اجباری به کارکردن دوباره رانداشته وپرداخت حق بیمه های هنگفت به کارفرمایان دلال برای اضافه کردن اسم این افراد درلیستهای بیمه را نداشته باشند ومستقیما این مبالغ به صندوق بیمه واریز بشه .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      احسنتم پیشنهاد خیلی خوبیه

  • مریم ن ظ
    0

    به نظر من پول بیمه زنان خانه دار را دولت باید پرداخت بکنه مگه زنان خانه دار که اسمش هم رویش هست جایی کار میکند که پول داشته باشن که خودشون را بیمه کنند لطفی به حال زنان خانه دار بکنند که حتی پول توجیبی هم نمیگیرن چه برسه که پول بیمه پرداخت بکنند.

  • حکیمه
    0

    جوک میگن اینا؟؟؟؟ خانه دار ماهی سیصد یا چهارصد تومن پول داره آیا؟؟؟؟؟؟!!!!!!! بهتون فشار نیاد با این طرحهاتون!!!!!

  • ناشناس
    0

    حداقل طوری تعریفش میکردن که میشد با بیست سال سابقد و ۴۲ سال سن بشه بازنشست شد

    نظرات شما -
    • شبنم
      0

      موافقم تا ۶۰ سالگی خیلی زیاده چون اولا زن خانه دار درآمدی نداره دوم اینکه خانه داری واقعا طاقت فرساس شاید خیلی ها بخندن ولی واقعا خسته کننده س چون نه زمان داره نه اندازه نه تعطیلی و جمع ببندید در کنار بارداری و زایمان و بقیه دردسرای مادرانه یک زن که اکثرا تا پنجاه سالگی فرسوده شدیم با پوکی استخوان و خیلی مسائل دیگه

  • بازنشته ی ٣۰ سال کار
    0

    به بازنشسته ها چی میدن که به زنان بخان بده بیمه خیییییییییییییییییلیی مسخره اید

  • ماریا
    0

    این‌حق‌بیمه‌‌برای‌زن‌خانه‌دار‌خیلی‌‌زیاده‌‌خدا‌‌همتونو‌لعنت‌کنه‌که‌‌دارید‌مردمو‌‌میچاپید‌‌

  • خانم عادلی
    0

    سلام. چقد هزینه اش زیاده... لطفا طرح تونو بازنگری کنین میشه ماهی ۵۰ تومن باشه که یارانمونو دو دستی تقدیم کنیم؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها