اقدام فوری اورژانس اجتماعی نسبت به کودک آزاری‌ها

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: هرکس در هرجایی از این کشور به اورژانس اجتماعی زنگ بزند اعلام کودک آزاری، همسر آزاری و... کند ما سریعا اقدام می‌کنیم.

اقدام فوری اورژانس اجتماعی نسبت به کودک آزاری‌ها

مدتی پیش بود که خبر به قتل رساندن دختر بچه ۱۰ ساله توسط نامادری‌اش در فضای مجازی به گوش رسید.

برخی در فضای مجازی این‌طور ادعا کردند که همسایه ها به طور پنهانی با بهزیستی تماس گرفتند اما بهزیستی اعلام کرده بود که باید خود دختر بچه اعتراف کند!

بعد از آن در همان فضای مجازی، توسط برخی از افراد گفته شد که کمک به دخترک ۱۰ ساله و ترسیده نیازمند اعتراف است؟اگر رسیدگی می‌شد شاید امروز عسل زنده بود.

به همین منظور محمود علی‌گو به عنوان رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: این حرف از اساس اشتباه است و اصلا به آن‌هایی که با اورژانس اجتماعی و بهزیستی تماس می‌گیرند این حرف گفته نمی‌شود.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه هرکس در هرجایی از این کشور به اورژانس اجتماعی زنگ بزند اعلام کودک آزاری، همسر آزاری و... کند ما سریعا اقدام می‌کنیم، گفت: به عنوان مثال در فضای توئیتر فردی اعلام کرده بود که مادری فرزند خود را آزار می‌دهد، به همین منظور به آن فرد پیام دادیم و اطلاعات خواستیم و سریعا اقدام کردیم.

علی‌گو بیان کرد: حتی شده زوجینی باهم اختلاف داشتند و خود کودک تماس گرفته و اعلام کمک رسانی کرده، نیرو‌های اورژانس اقدام کردند. فرقی ندارد چه کسی با ما تماس می‌گیرد اگر کودک هم تماس بگیرد، ما اقدام می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه روزانه حدود ۳ تا ۴ هزار تماس در سطح کشور به اورژانس اجتماعی می‎‌شود، افزود: از این تعداد تماس‌ها بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ مورد اعزام داریم به این معناست که تمامی تماس‌ها نیاز به اعزام ندارند، برخی از تماس‌ها از پشت تلفن حل می‌شود برخی به گروه‌های دیگر مانند خط تلفنی ۱۴۸۰، سامانه طلاق، مراکز مشاوره حضوری و... ارجاء داده می‌شوند.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: این را باید گفت که تمام تماس‌ها مبنی بر کودک آزاری و اعلام به خودکشی فرد نیرو‌های اورژانس به محل اعزام می‌شوند همچنین اکثر همسر آزاری‌هایی که به اورژانس اجتماعی اطلاع داده می‌شود نیرو‌های اورژانس اعزام می‌شوند. می‌توان گفت که هرجا جان فردی در خطر باشد اورژانس اجتماعی اقدام می‌کند.

علی‌گو درباره تعداد نیروهای اورژانس اجتماعی و رشته تحصیلی آنها، گفت: در سراسر کشور حدود ۳ هزار و ۷۰۰ نیروی اورژانس اجتماعی داریم و رشته تحصیلی نیرو‌های اورژانس اجتماعی که به محل اعزام می‌شوند مددکاری و روانشناسی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها