۶۰۰ پروژه مدرسه‌سازی در فارس فعال است

مدیرکل نوسازی مدارس فارس گفت: علی‌رغم مشکلات مالی، در زمینه ساخت‌وساز در فارس رشد ۸۰ درصدی داشتیم به گونه ای که ۶۰۰ پروژه مدرسه‌سازی در فارس فعال است.

۶۰۰ پروژه مدرسه‌سازی در فارس فعال است

سرافراز موصلی، در جمع رؤسای ادارات آموزش‌وپرورش سراسر استان با بیان اینکه ۶۰۰ پروژه فعال ساخت و ساز در سطح استان وجود دارد، افزود: اعتبار موردنیاز برای ساخت این پروژه‌ها مبلغی بالغ‌بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که با اعتبارات موجود ساخت هر مدرسه ۵ سال به طول می‌انجامد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس فارس، با اشاره به رشد ۸۰ درصدی ساخت‌وساز فضاهای آموزشی و پرورشی در استان در دولت، گفت: برای ساخت این پروژه‌ها علاوه بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار سالانه، منابع مختلفی نیز تعریف می‌شود که ۱۰۰ میلیارد تومان آن از محل مشارکت‌های مردمی است و ۳۰ درصد از این پروژه‌ها نیز از طریق بنیاد برکت ساخته می‌شود.

وی، با اشاره به طرح جمع‌آوری بخاری‌های غیراستاندارد در مناطقی که از امکانات برق و گاز برخوردارند، گفت: این طرح به‌صورت طرح ملی در دستور کار قرار گرفت و اعتبارات هم در این زمینه تأمین شد و در استان فارس نیز ۹۰ درصد در این زمینه پیشرفت داشته‌ایم و این در حالی است که ما رتبه اول بخاری‌های نفتی را در کشور داشتیم.

موصلی، افزود: ۱۶ کلاس خشتی گلی در سطح استان داشتیم و ما اولین استانی بودیم که کلاس‌های خشتی و گلی را جمع‌آوری کردیم و اولین استانی هستیم که از یک هزار و ۷۰۰ مدرسه تخریبی ۷۰۰ مورد را تمام کردیم و ۳۰۰ مورد دیگر را با سامان‌دهی به نتیجه خواهیم رساند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس فارس، گفت: برنامه بعدی اجرای طرح سرمایش در مناطق جنوب استان است که اکنون قریب به ۳ هزار اسپیلت حداقل در ۳ شهرستان نیاز داریم که با کمک آموزش‌وپرورش و تلاش‌های انجام‌شده در این راستا مشکلات مرتفع خواهد شد.

موصلی، انتصابات را بر مبنای شایسته‌سالاری دانست و گفت: رئیس اداره آموزش‌وپرورش هر استان در واقع رئیس فرهنگ آن استان است چراکه نخبگان، مهندسین و پزشکان ما از بستر آموزش‌وپرورش پا گرفته‌اند و از مدیران این حوزه الگو می‌پذیرند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها